Toyota Yaris: Binnenverlichting en afstandsbediening

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400

Vanavond werkte de Binnenverlichting en afstandsbediening plotseling niet meer.
Ik heb de zekeringkast onder de motorkap gecontroleerd maar de zekering zijn bijzonder klein en ik kan geen doorgebrande zekering vinden. De steekzekering bestaat uit een niet doorzichtig plastic. Nu twijfel ik dus of ze allemaal goed zijn of dat ik het domweg niet kan zien.
Ik kan nergens iets vinden over welke zekering waarvoor is. Kan iemand helpen?
Ook geeft het boekje aan dat er meerder plekken zijn waar steekzekeringen geplaatst zijn in de auto. Ik kan echter niets vinden.
Kan iemand mij vertellen of de storing Binnenverlichting en afstandsbediening op een zekering wijst? Zitten die op dezelfde zekering? Batterij lampje werkt prima volgens mij. Rode lampje gaat aan als ik de afstandsbediening gebruik.

pdles

Geplaatst door pdles (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Yaris? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1610) PRO, 6 jaar geleden

Links onderin zit ook een zekeringkast bij de bestuurder .
Als je de schakelaar van de binnenverlichting handmatig aan zet brand de binnenverlichting dan wel , zo ja is de zekering niet defect.

pdles (0), 6 jaar geleden

Intussen probleem opgelost.
Afstandbediening en binnenverlichting zitten op één zekering. Deze zit in de box onder de motorkap.
De zekeringen zijn zo klein en ondoorzichtig dat je domweg niets ziet en alleen gecontroleerd kan worden door ze door te meten als ze op de plek zitten of ze er stuk voor stuk uit te halen als je niet weet welke je moet hebben.
Hier zat de boosdoener toch wel tussen. De zekeringen zijn net als de japanners heel klein.
Maar probleem verholpen.

daandc (0) PRO, 6 jaar geleden

Zekeringen dien je altijd te controleren met een multimeter want het probleem is dat je een haarscheur niet ziet met het blote oog .

Daarom dit advies vergewis je ervan dat de zekering 100% is .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Yaris of stel zelf een nieuwe vraag.