Ford FOCUS: Minder vermogen bij hogere snelheden

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: PNDA, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 92

Hallo,

Dit is de Ford Focus 2011 nieuw model (1.6 VVti) Benzine uitvoering.

sinds enkele weken ervaar ik minder trekkracht wat goed merkbaar is bij hogere snelheden. Als ik bv van 120 km/uur naar 130 km/uur wil in de 5e versnelling en ik trap het gaspedaal volledig in, dat duurt erg het lang (>15 sec) voordat ik uberhaupt aan de 130 km/uur zit. Het lijkt er op dat ik de bv 150 Km/uur nooit ga halen.
Optrekken vanuit stilstand gaat eigenlijk prima van 1e t/m 3e versnelling. Daar ervaar ik de trekkracht problemen niet echt.

Er worden geen storingen gemeld door het motormanagement.

Graag advies.

Oerkie

oerkie

Geplaatst door oerkie (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

kaleido 1 (1585) PRO, 6 jaar geleden

Je bedoeld dat het lampje niet brand , maar dat wil niet zeggen dat er niets mis is , zou toch beginnen met uit lezen.
Hoe is de staat van onderhoud ?

oerkie (0), 6 jaar geleden

update: Ik heb de auto laten uitlezen bij de garage, geen storing in het systeem opgeslagen. Onderhoud auto is volgens onderhoudsschema uitgevoerd. Toevallig had deze garage dezelfde auto staan en heeft deze vergeleken met mijn auto.

Conclusie:

Vals alarm. Er is niets mis met de auto! Ik moet blijkbaar gewoon wennen aan het andere koppel t.o.v. een diesel (mijn vorige auto) en zodra je bij deze Ford het gaspedaal lekker intrapt beperkt hij toch het brandstofverbruik en dus de trekkracht.

Oerkie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.