Citroën C5: Motor slaat af en wil niet meer starten

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: RHR, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Motor slaat onder het rijden af. Als je wilt starten draait de startmotor maar de motor slaat niet aan. soms lukt het de motor te starten door met het rubber blaasbalg pompje brandstof op te pompen. Soms lukt dit echter ook niet. Als de wagen dan een half uur stil staat, start het weer gewoon. Computer geeft geen storing aan. Reeds vervangen, brandstof filter + slang. Ook zijn de blaasbalg en leidingen gecontroleerd op lekkage. Allemaal goed. Brandstof pomp werkt ook normaal. Wie kent het probleem en kan me helpen?

erwin10031970

Geplaatst door erwin10031970 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (945) PRO, 6 jaar geleden

Lijkt op een defect in het brandstofdruk systeem , hogedruk brandstofpomp defect is een optie , laat de brandstofdruk eens meten .

erwin10031970 (0), 6 jaar geleden

De monteur, die mijn auto heeft nagekeken en die de fout niet kan vinden, heeft de boordcomputer uitgelezen. Hij constateerde geen fouten. Ik heb hem vanmorgen geïnformeerd over het bericht dat je me hebt gestuurd en hij vertelde me dat, als de hogedruk brandstofpomp defect is, hij dat waarschijnlijk in de fout historie had moeten kunnen lezen.

Nu ben ik een leek op het gebied van auto elektronica maar het heeft mij even aan het denken gezet. De monteur vroeg of deze auto was gechipt. Bij het uitlezen heeft hij nl wel gelezen dat de pomp een te hoge druk had. Hij vertelde echter dat dit niet de oorzaak kon zijn van de storing. Of de auto werkelijk is gechipt, zou kunnen maar weet ik niet. Ik heb hem in mei dit jaar particulier gekocht.

Vanmorgen nog even 80 km gereden, zonder problemen.

Wat zou het kunnen zijn?

auto2425 (0), 6 jaar geleden

mogelijk nokkenas, krukassensor probleem, komt wel vaker voor dat dit probleem met uitlezen niet naar boven komt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.