Mercedes-Benz A 150: koude start veel lawaai

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

als ik mijn auto(Mercedes a-klasse) s'morgens start maakt hij even veel lawaai(5 sec)
ik heb me laten vertellen dat dit de kettingspanner kan zijn en als dan de olie is rond gegooit is het weg
kan iemand hier iets over zeggen ,of dit kan kloppen of dat er iets anders aan de hand is
het is echt alleen bij de koude start daarna is het weg

leonw

Geplaatst door leonw (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz A-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

hellbat (0) PRO, 6 jaar geleden

Juiste olie gevuld op juiste peil ??????

leonw (0), 6 jaar geleden

ik heb nooit olie bij hoeven vullen
hij staat goed op pijl maar is wel pik zwart
ik zal volgende week de olie en oliefilter vervangen
ik hoop dat dit verschil maakt

hellbat (0) PRO, 6 jaar geleden

hoe lang zit die olie er al op ?????
Olie moet op zijn tijd, minimaal 1x per jaar vervangen worden. Zie het als een bak afwaswater. als je alleen maar extra zeep toevoegt, schuimt het na verloop van tijd toch niet meer. Er zit dan zoveel vuil in dat het zijn werking verliest.

Als het erg lang geleden is, zou in jouw geval en een extra oliewissel met een reinigingsmiddel geen overbodige luxe zijn. waarschijnlijk komt dit dan zeker ten goede aan het blokje.

leonw (0), 6 jaar geleden

hoelang de olie er al op zit weet ik niet maar een jaar zeker wel(zolang heb ik de auto)
ik ga zeker de olie en oliefilter vervangen(als ik wat tijd heb ,de auto staat nu ook stil)
kan ik bij de nieuwe olie een reinigings middel toevoegen ?
welk middel is goed ?

primera p11 (0), 6 jaar geleden

Leonw,

Krijgt de auto geen onderhoud dan?.
Dan word normaliter de olie ververst.

leonw (0), 6 jaar geleden

Ik heb de olie en oliefilter vervangen
Eerst een reinigingsmiddel bij de oude olie en laten lopen daarna olie gewisseld
Ik dacht dat het verholpen was maar nu bij koud weer is het terug
Dus weer verder kijken

kaleido 1 (1425) PRO, 6 jaar geleden

Welk type/viscositeit heb je gevuld ?

leonw (0), 6 jaar geleden

Dat weet ik zo niet meer(ik heb de kan nog wel ergens liggen denk ik)
Maar ik ben bij een grote automaterialen zaak geweest en die hebben op kenteken gezocht
Dus moet denk ik wel goed zijn

leonw (0), 6 jaar geleden

ik heb er verder niks meer aan gedaan
hij maakt soms lawaai bij de eerste start van de dag
ik denk ook dat het bij koud weer erg is en bij wat warmer weer vaak helemaal niks
dus ik kijk het nog even aan ,aangezien het weer nu toch beter wordt

BeeBee (0), 6 jaar geleden

Hoeveel km heft de auto gelopen? als dat >150 k is kan dat een opgerekte distributieketting zijn. tussen het moment van starten en een volledig met oliedruk gevulde kettingspanner neemt een aantal seconden in beslag.
Met een opgerekte ketting zal het geluid nog heviger en langer duren.
bij de A klasse kan een ketting zelfs zover rekken dat deze tussen de nokkenas en de krukas tegen elkaar aan lopen.
Advies: klepdeksel verwijderen, ketting beoordelen, evt met schroevendraaier geleider van de spanner indrukken. (ketting moet zeker nog 1 cm van de andere zijde afliggen. indien er toch twijfels zijn zou ik gewoon een nieuwe ketting doortrekken en spanner vervangen.

leonw (0), 6 jaar geleden

hier ga ik zeker naar kijken
zoiets was mijn ook al verteld door mijn broer(automonteur)
maar ik moet even wachten tot hij tijd heeft ,zelf ben ik niet zo handig

BeeBee (0), 6 jaar geleden

Oke, Maar je hebt nog steeds niet vertelt hoeveel km hij heeft gelopen?

leonw (0), 6 jaar geleden

hij heeft 170000 gelopen

BeeBee (0), 6 jaar geleden

Oke,
wacht niet te lang met de klus. de ketting kan zomaar tijdens een start breken. dan is de schade vele malen groter.

succes

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz A-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.