Renault Scenic: remklauw loopt aan en rammelt renault rx4

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG

goededag, mijn remklauw rechts voor loopt aan. remblokken voor beide vervangen.nu loopt rechts aan velg word warm! Ben bang dat het door de grote cilinder komt in de remklauw.Die wilde met vervangen al niet simpel naar achteren. Als ik rij en met name naar links stuur krijg ik een gerammel rechtsvoor.Dacht eerst wiellager of aandrijfas maar die waren okay bij controle bleek dat de remblokken aan vervangingen toe waren die vervangen maar rechts blijft de rammel. Kan dat ook door een vast zittende remzuiger komen??

LBforce

Geplaatst door LBforce (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

RPJdeWeert (0), 6 jaar geleden

Denk eerder dat er een geleidepen vast zit. Hier zijn gewoon revisiesetjes voor te krijgen met nieuwe pennen, bouten en mancheten.

LBforce (0), 6 jaar geleden

@RPJdeWeert zou daar het geluid/gerammel ook vandaan komen? Kan dat uberhaupt van een remklauw kunnen komen ??

RPJdeWeert (0), 6 jaar geleden

Ja, dat kan.

ronny503 (0), 6 jaar geleden

Als de remklauw bij het vervangen van de blokken al niet gangbaar was dan heeft het vervangen van de remblokken ook geen nut want één van de twee remblokken blijft aanlopen. De kans dat de schijf maar door één remblok afgeremd wordt en de andere niet mee doet is aanwezig dus lijkt het mij het slimste om de remklauw en de bijbehorende delen goed gangbaar te maken en uiteraard controleren op een goede werking.

LBforce (0), 6 jaar geleden

beste, Het gerammel was echt van de remklauwen, kreeg de zuigers niet meer gangbaar.Even moeten zoeken naar de juiste remklauwen. Probleem is opgelost bedankt

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.