Citroën C8: onregelmatig lopen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Na recente vervanging van versnellingsbak en motorsteun linksvoor loopt mijn auto niet meer goed. Hij loopt onregelmatig en valt steeds even terug in zijn toeren alsof hij wordt afgeknepen. Hij mist ook vermogen over het volle bereik waardoor je op de snelweg voelt dat hij steeds weer even inhoudt.Garages weten het niet meer te vinden. Hij vertoont dit zowel op LPG als op benzine en liep tot de vervanging van de motorsteun goed.Tot nu toe gedaan, gelukkig onder garantie:
- vervangen bobine en bougies
- uitlezen en resetten gascomputer
- nalopen gasinstallatie door gasboer
- vervangen lambdasensor wegens verkeerd mengsel
- gasklephuis schoongemaakt. Tevens een andere tijdelijke erop gezet om te zien of dit het zou oplossen
- gasklephuis opnieuw in leren met lexia
- o ringen van de injectoren vervangen. Hij liep onregelmatiger als je er remmenreiniger op spoot
- vervangen temperatuursensor en druksensor

Uitlezen van de short fuel trim geeft acceptabele waardes. long term heb ik nog niet kunnen uitlezen. Inmiddels heb ik 3 garages gehad. Er treden nu ook allemaal storingen op die ik eerst niet had zoals esp/asr en mijn koplamp rechts is uitgevallen. Ballast is kapot. Uit pure ellende zelf maar een lexia 3 aangeschaft maar deze geeft behoudens een tijdelijke communicatiestoring met de aircocomputer die overigens gewoon werkt en een schuifdeur die ook werkt geen fouten aan. Ik word er gek van vooral doordat ik ruim 1250 km per week rijd. Meer vervangen zonder een goede diagnose is onzinnig.Wie o wie heeft nog goede ideeën of kan een garage aanraden in omgeving amsterdam , of overijssel. Er is nu zoveel aan de auto vervangen dat het bijna zonde is om weg te doen.

mackmighty

Geplaatst door mackmighty (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C8? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 6 jaar geleden

Met een EOBD/OBD2 scanner zoals ook gebruikt wordt voor de APK keuring van nieuwere auto's kun je heel gemakkelijk de long term fuel trim uitlezen.
Ik denk dat de lambdasonde niet defect was en zijn werk goed deed en dat je mengsel dus verkeerd is/was.
Zeker als je zegt dat via de o-ringen van de injectoren er valse lucht werd aangezogen.

Mogelijk zijn er nog meer plekken waar valse lucht wordt aangezogen.

mackmighty (0), 6 jaar geleden

Ik heb een bedrijfje laten langskomen om de auto uit te lezen e.d. Echter normale fuel trims dus luchtlekkage is uitgesloten. Geen foutcodes die een richting geven. Wel slechte communicatie met het motormanagment dus misschien is er ergens een draadbreuk. Alleen kom er maar eens achter waar dat zit.

harry4203 (380) PRO, 6 jaar geleden

liep ie met de nieuwe versnellingsbak nog wel goed?

mackmighty (0), 6 jaar geleden

Met nieuwe versnellingsbak liep hij wel goed. Op snelweg merk je er weinig van. In de file is het een drama en slaat hij vaak af. Ik ga er geen geld meer in steken. Er is ook geen duidelijke richting waarin ik het kan zoeken behalve slecht contact ergens.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.