Ford C-max: P1187 pcm Storing

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel

Ik heb hier een c max 1.6 tdci met motorstoring P1187 Ford zegt geen nieuwe softwareversie te hebben. Hoe kom ik nu van dit probleem af? Auto moet twee keer op contact worden gezet. Dan is het prima.
Bosch 1037399617
Ford 9643626080
SW 1037399617
500B050203

Wie kan me helpen

jaapaukema

Geplaatst door jaapaukema (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

P1187 slaat op de variant selectie; ECM incorrect gecodeerd.
Er hoeft volgens mij dan geen nieuwere software op maar wel de juiste...
Misschien even langs een andere dealer?

arjenhofstra (0) PRO, 6 jaar geleden

Is deze storing er spontaan ingekomen of na vervanging van iets?

jaapaukema (0) PRO, 6 jaar geleden

De storing is er ingekomen na een tuningflash. Het probleem is inmiddels verholpen. Ford erkent ook dit probleem. 1 op de 10 auto's kan dit probleem krijgen na een tuning via obd. Als je hem origineel schrijft behoud je het probleem. Via ids zag ik dat het chassisnummer niet overeen kwam. Er misten 3 karakters. Ik heb de ecu gewist en opnieuw geprogrameerd als zijnde een nieuwe ecu en handmatig het correcte chassisnummer ingevoerd. Daarna probleem opgelost. Kan een slotje op

jaapaukema (0) PRO, 6 jaar geleden

Uiteraard heb ik het over 1 op de tien Ford wagens met deze ecu en motor variant. Als je hen tuned via bdm heb je dit probleem nooit. Daarvoor moet je de ecu er even uit halen.

jaapaukema (0) PRO, 6 jaar geleden

Vergeten te vermelden dat hrt probleem al een tijdje geleden is opgelost. Excuus hiervoor. Het probleem was dat er ma de tuning 3 karakters van het chassisnummer ontbraken. We hebben de ecu als zijnde nieuwe ecu herschreven met IDS. Probleem opgelost. Auto is weer origineel

Hans4040 (190) PRO, 6 jaar geleden

Jaap, dat had je al verteld op 10/02/2018...
maar bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.