Volkswagen Scirocco: Vermogen verlies en ratel/zoemend geluid bij gasgeven.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: CAV, Vermogen (kw): 118

Hallo Yuri
Dat geluid kan komen door slijtage in de turbo, ( lagertjes ) gaat dan iets in onbalans een garage klusje, of heel goed merken en brandschoon maken , alle lagertjes vervangen en de onderdelen met schade.Dan weer andersom alles in elkaar. Let eerst eens op of de juiste motorolie gebruikt word en druk goed is, zoals het hierboven staat denk ik ook turbo , kijk goed naar de rubber slangen en of de klep open en dicht gaat, Bij slijtage blijft deze hangen.. een konstante uitlezing via de odb ( met het juiste programma )kan je helemaal op het goede spoor zetten, valse lucht , lekje in leiding , interkoeler, zefs een vervuild oliefilter . uitlezen voordat er echt kosten gemaakt gaan worden .

Groet

Yurip23

Geplaatst door Yurip23 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Scirocco? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Yurip23 (0), 6 jaar geleden

Hallo,

Ik heb een probleem wat betreft mijn vw scirocco 1.4 TSI 160pk.(uiteraard)

Als ik gas geef, in neutraal of met optrekken hoor ik continu een vreemde zoem/ratel achtig geluid? Wat zou dit kunnen zijn?

Ook heb ik vermogenverlies vanaf ongeveer 1500-1800 toeren. Auto is niet vooruit te branden, voelt en klinkt ook alsof de turbo het probleem is. Boven deze 1500-1800 toeren hoor ik een soort geblaas alsof er heel veel luchtdruk verloren gaat die normaal helpt bij de turbo ofzo?

Ik heb er de ballen verstand van, vandaar deze post. Jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Gr,
Yuri

Yurip23 (0), 6 jaar geleden

Hallo,

Ik heb de auto gister terug gekregen van de dealer garage. Sindsdien maakt hij deze geuiden. Vandaag maar weer even bellen en dan vragen of het kan zijn wat jij opnoemt. De olie en filters zijn vervangen ook gister, neem aan dat zebij eenofficiele dealer wel weten welke olie erin moet.

Bedankt voor je snelle reactie,
Yuri

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Scirocco of stel zelf een nieuwe vraag.