Peugeot 307: Slecht lopen bij koude motor

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Hallo mijn auto start goed maar loopt onregelmatig bij een koude motor.Als ik een stukje rij dan stottert de motor en loopt op 3 cilinders .Na een paar kilometer of na 5 minuten rijd hij perfect dan is er niks meer aan de hand .Er brand geen motor storing lampje weet iemand iets

Xander1967

Geplaatst door Xander1967 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 307? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

bobine , bougiekabels of bougies. denk het laatste, dit controleren dan moet het goed zijn.

harry4203 (430) PRO, 6 jaar geleden

waarschijnlijk probleem in de klepstoters al dan niet in combinatie met oude software. ijskoud eens compressie meten kan een beeld geven.

Xander1967 (0), 6 jaar geleden

Ik zal morgen eerst de bougies vervangen bedankt voor de reacrie

Xander1967 (0), 6 jaar geleden

Compressie gemeten was goed bougies vervangen ook niet het probleem .Maar als ik iets gas geef hoor ik een geluid valse lucht denk ik zou dat kunnen en hoe kan ik daar achter komen

j@n-willem (0) PRO, 6 jaar geleden

Planten spuit? Hand ergens langs leggen voelen/ruiken vaak scheurt de carterdamp afzuiging net bij de lucht buis voor de aftakking.
Gr jw

Wernervs (0), 6 jaar geleden

Persoonlijk denk ik dat het je bobine is. Een halfdefecte bobine geeft namelijk ook direct geen foutmelding. Bobines gaan wel vaker kapot, en functioneren dan vaak precies op de manier zoals jij beschrijft. En als de boel warm wordt (vocht verdwijnt?) werkt de bobine weer zoals zou moeten en speelt de desbetreffende cilinder (of eigenlijk bougie) weer vrolijk mee.

Als het valse lucht zou zijn zou de ECU dit zelf moeten gaan meten (en een error moeten opslaan, en een lampje op je dash laten oplichten ten teken dat er een fout is opgetreden). Er is dan namelijk wel heel erg veel buiten marges als hij er zó beroerd van gaat lopen, dat kan niet onopgemerkt gebeuren...

Voor de rest heb ik zelf met deze motor gehad dat ook de klepdekselpakking lekte en de olie lekte hierdoor de bougiegaten in... (door de gekantelde montage in de 807). Dit zorgde ook voor matig starten. Lijkt me echter iets minder voordehandliggend.
Heb bij onze 807 overigens óók ooit eens de bobine moeten vervangen wegens exact dezelfde problemen.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Koud inhouden , warm geen probleem en niet branden van het diagnoselampje . Zie onderstaand bericht .
En dat aanzuiggeluid dat u waarneemt is bij RFN - RFR motoren een bekend geluid wat niet direct een lekkage hoeft te zijn . ( wel even controleren zoals j@n-willem schrijft )
Laat met geopende motorkap de motor eens stationair draaien en geef maar eens in 1 keer even volgas .

Xander1967 (0), 6 jaar geleden

Opgelost andere luchtpomp erop gedaan en rijd weer perfect

Xander1967 (0), 6 jaar geleden

Opgelost

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 307 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum