Fiat Ducato: Vermogen verlies / Waarschuwingslampjes

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 178

Hallo,
Momenteel heb ik onderstaande problemen:
Voor ik deze opsom, de batterij is bijna aan vervanging toe, bij koud weer gaat de startmotor nog net rond, maar start meteen.
motor heeft 75.000 KM, 4 jaar oud. Veel korte ritten.
- lampje voorgloei kaarsen brandt maar gaat terug uit als de motor even draait.
- Na lange rit 2000 km in 2 dagen Spanje, ging het lampje branden: Geel: brandstof/inspuiting, gelukkig nadat ik was aangekomen.
- Daar bleek de interkoeler (scheurtjes in) stuk en is er vervangen.
- Op terugweg 2000 km geen problemen meer, buiten dat het lampje van de gloeikaarsen even blijft branden na starten.
- Twijfel dat de gloeikaarsen versleten zijn omdat hij meteen aanslaat.
- Gisteren viel het vermogen weg, nadat het lampje van de airbag even ging branden.
- Bij starten kwam er vorige week al eens de melding "problemen met servostuur" te voorschijn.
Vandaag ga ik een nieuwe batterij plaatsen, misschien staat deze kortgesloten binnenin?
Ik las reeds dat er veel problemen met de computer zijn bij Fiat Ducato?
De bus moet in 2 maand tijd 6 x 2000 km doen, ritten Spanje en terug, maar het vertrouwen is zoek
Wie kan me raad geven?
Vast bedankt
Dirk

Dirk Ducato

Geplaatst door Dirk Ducato (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Highway (120) PRO, 6 jaar geleden

branden de lampjes zwak of gewoon sterk? Ik zou ook even uitlezen.

skilcom (0), 6 jaar geleden

Inderdaad, eerst de batterij eens vervangen. Zou ook de gloeikaarsen eens testen, en eventueel vervangen... Wat de computer van de Ducato betreft, wij hebben er drie lopen zoals die van u, toevallig ook van 2014, respectievelijk +/- 120.500, 156,500 en 212,000 km gelopen, en buiten het normale onderhoud, en normale slijtage (banden, remmen enz.) nog nooit echte problemen mee gehad... Volgens mij zijn ze echt wel betrouwbaar hoor...

Highway (120) PRO, 6 jaar geleden

let op: gloeikaarsen breken snel. Als je het niet aan durft laat het doen.

Dirk Ducato (0), 6 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, Highway.
De controlelampjes branden normaal. De nieuwe batterij plaats ik binnen een uurtje.
Ik ga de gloeikaarsen reeds inspuiten met kruipolie, had al iets over breken van de kaarsen vernomen maar dan van een Opel Vivaro. Toch bedankt om me te waarschuwen. Ik ga er niet te veel geweld op zetten. Indien ze niet meteen lossen, idd garage.
Toen de interkoeler stuk was heb ik er nog even mee gereden en gaf de huidig verbruik indicator erg veel aan, net als nu. Dit heeft misschien gezorgd voor een vervuild gasklephuis, sensoren en sondes.? Daarna wel 2300 km geen probleem, tot gisteren.
Dat jullie geen problemen hebben met de computer geeft me al een geruster gevoel ;-)

skilcom (0), 6 jaar geleden

Het is misschien een goed idee om in dit geval eens een additief bij de diesel te voegen om heel het brandstofsysteem plus injectoren eens proper te maken... wij doen dit preventief elke 50.000 km bij al onze diesels, en hebben nog nooit iets aan de hand gehad. Zelfs met de EGR hebben wij nog nooit problemen gehad... Wat de gloeikaarsen betreft, inderdaad oppassen, het volgend filmpje zou u daarbij kunnen helpen... veel succes... https://www.youtube.com/watch?v=EleAHdwp... ...

zwartepiet (65), 6 jaar geleden

leg eens een extra massakabel van chassis naar de versnellingsbak
scheelt een hoop bij ons op het werk waren de gloeikaarsfouten opgelost
starter deed het ook veel beter ,kreeg meer stroom

Dirk Ducato (0), 6 jaar geleden

Bedankt allen,
Morgen verder proberen
Gisteren startte hij niet mee en brandden de waarschuwingslampjes van "deuren open ook" Startmotor draaide rond.
Contact afgezet, alle deuren geopend en terug dicht, terug gestart en liep weer, wel mindervermogen en af en toe licht inhouden, alsof je tegen windstoten op rijdtt
Product
om injectoren te reinigen is goed idee.
Massakabel ook.
bedankt

Dirk Ducato (0), 6 jaar geleden

Na het plaatsen van een nieuwe batterij en de gasklep gereinigd te hebben,
rijdt hij terug goed.
De o ring aan de gasklep was iets dunner aan een klein stukje, vloeibare pakking aangedaan.
Lampje gloeikaarsen gaat nu branden nadat de motor 10 seconden draait.
Kan er moeilijk bij, denk laten vervangen, lijkt of er een soort isolatietape is rondgedraaid?
Bij beter weer extra massakabel aanbrengen (zwartepiet)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.