Citroën C1: Piepend geluid

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Goedenavond ,

Auto geeft een hoog piepend geluid bij gas geven ( lijkt op een wiel lager) maar zodra ik het gas los laat is het geluid weg ? Is hoog scherp fluitend geluid ( precies wat een wiel lager ook maakt . Alleen zou je dat ook verwachten als je geen gas geeft ?

Gerjanspit

Geplaatst door Gerjanspit (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C1? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hundoendat (0), 6 jaar geleden

Slippende dynamoriem?

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Aanlopend beschermplaatje ?

JohanPete (0), 5 jaar geleden

Onze C1 van 2008 maakt af en toe een piepend geluid tijdens het opstarten , ik denk aan de dynamoriem , ik weet niet of deze naast de dynamo ook de waterpomp aandrijft?

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Ja , zie bijlage,s .

JohanPete (0), 5 jaar geleden

Bedankt Rene voor de info , ik zag dat de riem inderdaad een beetje uitgedroogd is, mag wel na 10 jaar en 185000 km

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Om problemen en storingen / defecten te voorkomen geven wij altijd het advies aan de klant ; vervangen om de 60.000km of 10 jaar .

JohanPete (0), 5 jaar geleden

Ik mag de waterpomp en de koelvloeistof ook wel vervangen na zo'n kilometerstand

JohanPete (0), 5 jaar geleden

Riem en waterpomp vervangen, poelie zijde waterpomp zat vol uitgekristalliseerd koelvloeistof dus de seal was inderdaad kapot.
Piepend geluid is weg.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

JohanPete , mooi dat het van u is opgelost , en bedankt voor de feedback .
Helaas van Gerjanspit niets meer vernomen .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C1 of stel zelf een nieuwe vraag.