Nissan Patrol 2007: Geluid aan distributie

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 118

Hallo, sinds een paar weken maakt mijn nissan patrol 3.0 van 2007 een tikkend/schurend geluid ergens vooraan de motor. Ik was langsgeweest bij een plaatselijke nissan dealer, die was er vrij zeker van dat dit de vacuümpomp was en dit zou geen kwaad kunnen. Nu sinds vandaag maakt dit een enorm lawaai dat gepaard gaat met serieuse kloppen in de motor, ik d8 dat deze het op elk moment kon begeven. Hij rijdt wel perfect en rookt niet. Vandaag gecheckt of het de vacuümpomp was en dit is het niet want doet het nog als deze er af is. Dus dachten we dat het ergens aan de distributieketting lag, dus alles gedemonteerd om hieraan te kunnen. Maar is weinig aan te zien.

Iemand een idee? Ketting en spanner vervangen?

Mvg, Pieter.

Spille

Geplaatst door Spille (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Patrol? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Hans4040 (300) PRO, 6 jaar geleden

Ben je nog teruggeweest bij die plaatselijke dealer en wat zegt hij er nu van..?
We gaan niet zomaar roepen dat je de ketting en spanner moet vervangen als we niet zeker weten...

Spille (0), 6 jaar geleden

Ondertussen is alles van distributie vervangen omdat dit toch open was en kostte maar €125 aan stukken. Maar probleem is niet opgelost! ☹️

Bat 21 (0), 6 jaar geleden

Is het niet het massavliegwiel want die hoor dwars door de motor heen maar daar rijdt hij nog wel goed om
Heeft er altijd een aanhangwagen achter gezeten [zware aanhangwagen]

Spille (0), 6 jaar geleden

Ondertussen hebben ik en mijn vader de motor er uit gehaald en opengedaan. We hebben de dader gevonden. Tanden afgebroken van tandwiel dat tussen het tandwiel van de krukas en dieselpomp zit. Is er 1 in 3 delen om speling op te vangen blijkbaar. Hopelijk zijn deze te bestellen en dan alles nog terug in elkaar zetten. Bedankt voor de reacties.

Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden

Dan heb je aardig wat werk verricht. De motor hoeft er niet uit volgens het handboek.

Volgens mij iets van 425 euro incl btw.
Heb hem enige tijd geleden eens op moeten zoeken voor iemand, en toen was het deel op voorraad.

Hoe de stand nu is dat weet ik zo even niet.

Spille (0), 6 jaar geleden

Is toch handiger om aan te werken als hij er uit is. Koppeling is blijkbaar ook bijna versleten, dus kan hier ook ineens een nieuwe plaat op.

Oke, bedankt voor de info. Maandag bestellen.

Spille (0), 6 jaar geleden

@Nissanwielmonteur: weet je toevallig of dat tandwiel opgespannen is als je dat koopt? Of heb je daar speciaal gereedschap voor nodig?

Nissanwielmonteur (0) PRO, 6 jaar geleden

Volgens mij wel. Ik heb hem toen niet in handen gehad. Alleen onderdeelnummer en prijs opgezocht.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Patrol of stel zelf een nieuwe vraag.