Peugeot 206: Verlichting cc

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: KFW, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 55

De (toets)verlichting van mijn climate control doet het niet, dus heb de 3 lampjes aan de achterzijde vervangen, maar nog steeds niks.
Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Schuurtje

Geplaatst door Schuurtje (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Zekering of draadbreuk, meet eerst eens of er wel spanning aanwezig is

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer . Kan ik het originele Peugeot schema raadplegen ..

Schuurtje (0), 6 jaar geleden

Rene, nummer is: 42381766
De rest functioneert allemaal wel, enkel de verlichting niet.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Beste , ik kan via het chassisnummer ( welke wel goed is ) niet goed uit de schema,s halen hoe het precies verloopt met de verlichting .
Ik ga een paneel bij mij démonteren om er metingen aan uit te voeren .
Dit lukt niet vandaag , morgen breng ik u op de hoogte .

Schuurtje (0), 6 jaar geleden

Rene, super dat je die moeite doet. Bedankt!

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Het onderste lampje is alleen voor de verlichting van de bedieningsknoppen en is massa schakelend .
De andere twee zijn voor het display .
Démonteer de onderste fitting ( zie foto ) Grijze stekker wel laten zitten . Was alleen voor de foto gedémonteerd .
Start de motor , en meet met je multimeter of je accuspanning hebt op het rode gedeelte van de foto.
Zet je rode meetpen op een 12 volt aansluiting ( bv radio ) en de zwarte meetpen op het zwarte gedeelte van de foto .
Schakel de verlichting in en je multimeter moet ook nu de accuspanning weergeven .
Indien beide goed , fitting / lampje defect .
P.S heeft het wel ooit gebrand ?

Schuurtje (0), 6 jaar geleden

Rene, ga vh weekend er even rustig voor zitten. Lampje had ik al vervangen, kan natuurlijk even een andere fitting proberen en anders de spanning meten. De toetsverlichting deed het niet toen ik hem kocht.
Laat van me horen.

Rene Roolvink (0) PRO, 6 jaar geleden

Er zijn verschillende soorten fittingen verkrijgbaar , er is er echter maar 1 juist .
Zie onderdeelnummer op de tekening .

Schuurtje (0), 5 jaar geleden

Rene, zowel fitting als (nieuw) lampje waren defect. Gelukkig werkt het nu weer :-)
Heb jij misschien ook het OEM nummer van de bobine voor bovenstaand chassisnummer?
Bvb dank voor alle moeite

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Mooi dat het is opgelost . Bijgevoegd de PSA onderdelen .

Schuurtje (0), 5 jaar geleden

.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum