Volkswagen POLO 55 KW: Resonantie 3500 toeren?

Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Hoi,

Ik heb een volkswagen polo 1.4
Fijne auto op 1 ding na
Auto heeft een diepe dreun geluid of resoneert bij iedere versnelling tussen de 3500 en 4200 toeren.
Wanneer ik de koppeling intrap is het gelijk verdwenen en koppel ik het weer dan is het trug in de bovengenoemde toerental.
Het is niet snelheidsafhankelijk en de auto trilt ook niet .
Ik hoop dat iemand iets weet.

Gr

SeMi88

Geplaatst door SeMi88 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Kan een uitlaat resonantie zijn door bv,het flexibele tussenstuk onder de carterpan plat gereden.
Het kan ook dat er bij het luchtfilter een aanzuigbuis resoneert.
Je moet eigenlijk proberen of de resonantie ook stilstaand opgewekt kan worden en dan met een helper die tegen verschillende onderdelen aandrukt, luchtfilter ,uitlaat,enz het deel te lokaliseren dat de trilling veroorzaakt.

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Dankje voor je reactie.
Flexibelstuk is nog in goede staat en komt nergens tegenaan.
Ik ga het proberen stationair gas geven en kijken of het geluid/resonatie ook omhoogkomt.

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Ik heb het getest en stilstaand testen vanaf 3500 toeren hoor je en zie niets raars of ergens tegenaankomen.
Het is dus alleen rijdend.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Bij rijden kantelt de motor wat,het zou dus ook een motorsteun kunnen zijn

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Dat had ik ook in gedachten ik ga er binnenkort naar kijken.
Bedankt!

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Ik heb vandaag mijn onderste motorsteun gedemonteerd en het ziet er nog heel goed uit.
Ik heb net als passasier meegereden en geprobeerd te luisteren wat en waar het vandaan komt.
Onder bij de voetenruimte hoor je het bijna niet.
Het komt duidelijk bij de motorruimte vandaan.
Misschien toch de inlaat, deze auto heeft een kunstof inlaat kap op de motor.
Zou er daar misschien iets mee temaken kunnen hebben.

Mvg

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Wat is het bouwjaar van de wagen? er zijn nogal wat uitvoeringen van de 1.4 motor geweest.
sommige hebben een heel groot luchtfilterhuis over de hele motor heen.
Dat zit met ontkoppel rubbers gemonteerd..
Bij defecte of versleten rubbers kan het hele huis gaan vibreren op bepaalde toerentallen.
Ook moeten aanzuigslangen en pijpen goed vastzitten.

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Bouwjaar is van 2006 er zit inderdaad een groot luchtfilterhuis erop.
Alleen bij stationair hoor ik dan niet alleen in de versnelling rijdend uiteraard.
Dankje voor de tip ik ga daar nu maar eens naar kijken!

Mvg

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Luchtfilterhuis is het ook niet hij zit netjes en goed vast als ik het heen en weer probeert te bewegen dan zit er geen beweging in.
Wat kan het meer zijn?
Het is meer geluid als resonantie.

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Iemand nog iedeen?

SeMi88 (0), 6 jaar geleden

Zit toch weer te denken aan de onderste motorsteun/baksteun kan het zoiets veroorzaken? Ondanks het op het oog nog goed uitziet?
Voor de rest geen problemen zijn die achterste motorsteun gerelateerd zijn. Bijv bokken gas los en geven.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.