Volkswagen CADDY SDI 47 KW: koppeling

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: AYQ, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 47

Koppelingspedaal al afgesteld?
Dat doe je onder het dashboard, boven het pedaal...

Braad

Geplaatst door Braad (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Caddy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Braad (0), 6 jaar geleden

de koppeling komt niet goed vrij, we hebben de plaat en drukgroep en druklager vernieuwd. De hulpcilinder zijn goed en lek vrij.
Wat kan dit probleem zijn.

kaleido 1 (1425) PRO, 6 jaar geleden

Goed ontlucht ?

Braad (0), 6 jaar geleden

de leidingen zijn goed ontlucht, ik zit zelf te denken aan de koppelingstang als die afgesleten is krijg je meer speling.
kan dit de oorzaak zijn.

tedkroon (0), 6 jaar geleden

Niet de plaat verkeerd om gemonteerd?

Braad (0), 6 jaar geleden

bij mijn weten zit dat goed, maar een foutje is snel gemaakt daar gaan we naar kijken en ook de lengte van de stift controleren.

jaker (0) PRO, 6 jaar geleden

Het is goed mogelijk dat het bedienings vorkje voor het druklager gescheurd is.
Je kan er bij na demontage van het dekseltje achter op de bak.(is ook te vervangen zonder de bak uit te bouwen)

Braad (0), 6 jaar geleden

het probleem van de koppeling is opgelost, ik had een koppeling set en een druklager set besteld, ik wil het gewoon goed hebben, ik heb de dealer gevraagd om de gegevens van mijn caddy
wat blijkt nu er zit een fabrieks-fout in de drukstift, deze is 3 mm tekort.
daardoor drukt hij de koppeling niet helemaal vrij.
de shop waar ik de onderdelen heb besteld heeft alles vergoed plus twee uur montage kosten.

Braad (0), 6 jaar geleden

probleem is nu opgelost en de caddy schakelt als nieuw.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Caddy of stel zelf een nieuwe vraag.