Peugeot 206: Vervangende krukassensor

Brandstof: LPG, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1587, Vermogen (kw): 65

Mijn Peugeot 206 heeft defecte krukassensor. Er zit een loscontact in, zodra ik er tegenaan druk valt de motor uit. Nu wilde ik de sensor vervangen en heb ik deze besteld: http://www.mister-auto.nl/fl/krukassenso...!986!280!409.html . De nummers op het onderdeel komen overeen, hij ziet er hetzelfde uit, maar de motor wil niet starten met de nieuwe sensor. Zet ik de oude sensor weer terug, dan wil de motor weer lopen. Bij de nieuwe sensor heb ik een weerstand van +- 470 ohm gemeten. In de bedrading naar de ECU zit het probleem overigens niet.

Iemand enig idee wat er mis kan zijn? ECU van de auto is een Bosch MP7.2

pug206rijder

Geplaatst door pug206rijder (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1425) PRO, 5 jaar geleden

Op de juiste wijze aangesloten , losse contact zit niet in de bekabeling
Wat is de weerstand van de oude ?
Het zal trouwens niet de eerste keer zijn dat aftermarket spul niet werkt , ga gewoon voor origineel , goedkoop/duurkoop.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Geef eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Er zijn voor een 206 1600cc verschillende soorten sensoren .

pug206rijder (0), 5 jaar geleden

Het chassisnr: 41156160

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo ,
Ik was er al bang voor , maar u heeft de verkeerde sensor .
Voor het door u opgegeven chassisnummer moet onderdeelnummer : 1920-AW gemonteerd worden en niet de 1920-5T zoals op de site van Mister-Auto word opgegeven .
Zie nummer 6 op de bijgevoegde tekening .

pug206rijder (0), 5 jaar geleden

Maar dat type sensor heb ik eerder besteld (op basis van chassis nr en ook Bosch). Maar ook die sensor doet het niet. En die ziet er anders uit dan degene die er in zit. Onderdelen die er op zitten lijken niet overeen te komen met wat er op hoort te zitten. Ook die sensor heeft weerstand.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

E-mail verzonden .

pug206rijder (0), 5 jaar geleden

Ik heb vanaf de ECU pin 18 en 46 gemeten op weerstand. Bij de oude sensor kreeg ik een weerstand van 470 ohm, maar bij de nieuwe sensor was er op de ECU geen verbinding te meten. Rene tipte mij in de mail om de pinnetjes van de sensor (voorzichtig) naar elkaar toe te buigen. Dat was de oplossing, daarna kreeg ik met de nieuwe sensor een weerstand van 450 ohm bij de ECU en kon ik de motor weer starten

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Mooi dat het is opgelost . Oorzaak was dus dat de klemkracht van de losse stekkertje te laag was . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum