Ford C-MAX: subframe

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: M1DA, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 92

Mag je bij deze auto het voertuig met een krick onder het subframe optillen zodat de wielen en de moter worden opgetild Zonder schade aan de auto toe te brengen ??

Edewaele

Geplaatst door Edewaele (60) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1620) PRO, 6 jaar geleden

Ligt er aan waar onder het subframe , op de plekken waar hij met bouten in de bodem zit , geen probleem , maar in het midden aan de voorkant bv. zou ik zeker niet doen , subframe is geen krikpunt.

Edewaele (60), 6 jaar geleden

Het is inderdaad geen krikpunt Ik ga eens kijken of ik op mijn krik een stalen plaat kan leggen zodat deze het subframe op meerder plaatsen ondersteund
In het midden is een heel mooi punt om hem aan de voorkant op te tillen.
misschien dat er nog reacties komen ik wacht ze af.
e de w

kaleido 1 (1620) PRO, 6 jaar geleden

Ik raad het af , maar als je het toch wilt proberen , zou ik een dikke houten balk van links naar rechts gebruiken en zeker geen stalen plaat , staal op staal wordt een glijpartij , en dan wordt het pas echt "goedkoop" om het zo te proberen.

Edewaele (60), 6 jaar geleden

Ik begrijp wat je bedoeld met het glijden van metaal op metaal Maar ik zou een los stuk willen maken wat in de krik zelf zit gemonteerd en dan op de werkelijke plaat als het ware aan de zijkanten een blok lassen zo dat deze als een klem gaat passen en dan gegarandeerd niet kan verschuiven zowel links en rechts voor en achter.
Daar ga ik niet bang voor zijn maar Misschien zijn oprij bokken ook wel iets ??
e de waele

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Ik denk dat de overspanning te groot is en de plaat gaat doorbuigen....geen goed idee, dus.
Oprij bokken wel.

Edewaele (60), 6 jaar geleden

Hallo
Ik ga voor de oprij bokken met een hoogte van 25 cm en is veiliger
Heel veel dank voor jullie reactie
e de waele

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

Heel verstandig,
bedankt voor de feedback.

Heino4267 (225), 6 jaar geleden

Hou je voor aankoop van de oprijbokken rekening met je voorspoiler?
Grote kans namelijk dat je er niet op komt gereden.

In dat geval kan je beter op het krikpunt onder je voordeuren krikken en dan afsteunen met uitschuifbokjes.
Dat is veilig en je weet zeker dat het goed gaat.

Hans4040 (310) PRO, 6 jaar geleden

In dat geval leg je gewoon even twee houten stukjes balk voor de voorwielen en rij je daar eerst op....staat de auto al 5cm hoger, dan de oprijbokken oprijden.
Niks aan de hand...niks ingewikkelds.

Edewaele (60), 6 jaar geleden

Ok iedereen bedankt voor de tips
e de waele

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.