Peugeot 207: ABS/stuurbekrachtiging /geen snelheids meter

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 65

Sinds kort geeft mijn Peugeot 207 allemaal verschillende storingen op de boordcomputer. Het begon twee weken geleden met een rem storing en STOP melding, Ondertussen ontvang ik bij het starten een hele waslijst met meldingen waaronder rem storing, ABS storing, emissie storing, geen stuurbekrachtiging (lampje brand ook), snelheidsmeter blijft op 0 en natuurlijk het STOP teken
Bij Peugeot Garage uitgelezen, zou het dubbele voedings relais kunnen zijn , of de bsi, of ABS unit,

Thuis uitgelezen met computer heeft alleen snelheidsmeter sensor P0500


Heeft iemand enig idee wat hier gaande zou kunnen zijn? Alvast bedankt!

Theo5441

Geplaatst door Theo5441 (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 207? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

28 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Plaats eens de laatste 8 cijfers van het chassisnummer .
Kan ik gerichter zoeken in de PSA database en het juiste elektrische schema raadplegen .

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Hoi Rene.

Het nummer is 33379402.
Ook de spiegels en de afstands bediening doen het niet meer, moet hem eerst op contact zetten , dan kan ik pas met de sleutel de spiegel uit laten klappen, lijkt wel of hij even ergens stroom nodig heeft om ,alles vrij te schakelen.

Gr Theo

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo Theo ,
Via uw chassisnummer heb ik het volgende gevonden in de PSA database .
Mogelijk is dit van toepassing voor uw voiture.
Zekering / relaiskast zit bij de accu .

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Bedankt René,
Ik ga hier mee aan de slag.,
Laat het je nog wel weten.

Gr Theo

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

De volgende storingen zijn inmiddels erbij gekomen.
Spiegels klappen niet meer uit ,
Afstandsbediening werkt niet meer,
Als je op contact zet beginnen de ruiten wissers spontaan te lopen.
Nu moeten we eerst de auto ontgrendelen met de sleutel, dan op contact zetten enkele seconden wachten, dan weer uit stappen auto weer op slot zetten en weer ontgrendelen, spiegels klappen weer uit, en kunnen we gaan rijden, lijkt net of hij ergens iets moet laden. Gr Theo

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Theo ,
Heb je de stekkers , zoals eerder aangegeven , gecontroleerd ?
Is er een accessoires naderhand ingebouwd ? ( bv , andere radio )
Trekhaak aanwezig ? Indien ja , controleer de stekkerdoos inwendig op water .
Indien alles bovenstaand goed , controleer de massapunten MC 10 en MC 14 .
Boutjes loshalen , carrosseriepunten en kabelogen opschuren , schoonmaken en goed monteren .
Indien deze ook goed en storingen nog aanwezig , demonteer het rechter voor binnenscherm ( eventueel RV wiel eerst demonteren )
U ziet nu de ruitensproeierpomp .
Haal de stekker los en kijk of deze inwendig vochtig is .

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Dit hebben we allemaal gedaan,
Ruitensproeier stekker gecontroleerd / losgekoppeld
De massa punten schoon gemaakt,
Stekkers gecontroleerd in zekering kast,
Vandaag hadden we ook dat de tank meter ineens vol aangaf terwijl deze halfvol is, later stond deze weer ineens goed, ruitenwissers blijft raar afstandsbediening werkt niet meer geeft nog steeds abs storing remmen,symbool stuurbekrachtiging blijft ook branden, emissie storing,
Ik weet het niet meer ondanks alle goede tips is het nog steeds een drama,

Wie weet er nog iets?

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Misschien nog een belangrijk detail,

De dag voor dat alle storingen begonnen, hebben we Eem lang ritje gehad op een warme dag, toen we stopte gaf de motor aan olie storing, of te weinig olie, gecontroleerd bleek hij aan de lage kant te staan,maar nog net genoeg, olie bijgevuld en een dag daarna begonnen de storingen eerst abs en snelheidsmeter op 0 en daarna steeds meer storingen .heeft het iets met de motor olie sensor te maken?

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Je zou je nu m.i. iets meer op een probleem met de BSI moeten gaan concentreren. Is er gekeken naar mogelijke storingen in de BSI met de juiste uitleesapparatuur?
Op de binnenzijde van linker dorpel vooraan, zitten achter het tapijt (in de auto dus) nog 2 massapunten. Check eens of deze punten in orde zijn.

harry4203 (425) PRO, 5 jaar geleden

ben toch bang dat de abs-regeleenheid defect is in dit geval.

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Zou natuurlijk kunnen Harry, maar ik kan dat niet "rijmen" met de andere problemen zoals c.v. , spiegels en ruitenwissers.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik vond nog een oud ticketnummer ( voor de Peugeot insiders ) uit 2006 , ook met een TU3JP motor en een Teves MK 70 ABS systeem met vergelijkbare klachten , waarin het dubbelrelais de oorzaak was . ( meerdere voedingen )
Ik zou ook de stekker hiervan eens goed inspecteren , deze willen wel eens ingebrande stekkertjes vertonen . ( loep gebruiken )
Zie het elektrisch schema om de voedingen en massa,s te controleren.

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Oké ik heb weer wat mogelijkheden om de storing te vinden, Gr Theo

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

hoi allemaal,

toch de dubbele voeding relais vervangen,
helaas geen resultaat,

zou dan toch het ABS regelunit stuk zijn, wie weet hoe ik dit kan controleren?
of heeft iemand nog een ander idee?

met vriendelijke groet Theo.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Stekker ook goed gecontroleerd op inbranden ? Vaak moeilijk te zien .
Veel voorkomende storingen zoals ACTronics vermeld over een MK70 ECU :
Geen communicatie met de ABS ECU.
Diverse fouten in de CAN - bus.
Diverse fouten op de wielsensoren .
Fout op de pompmotor .

Een TEST prijs kost € 35,00 ex btw.
Herstellen bij ACTronics van uw systeem ECU kost € 166 ,00 ex btw.

Moet wel aangemeld worden via een garagist .

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Hoi Rene,

Je bedoelde toch de stekker van het dubbele relais,
want die hadden we gecontroleerd,
op welke draden zou dan stroom moeten staan dan kan ik het beste even door de kabel prikken, om te controleren.
of bedoelde je de stekker van ABS?

gr Theo.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Hoop dat het een beetje duidelijk is . ( anders gewoon vragen )
PSF1 = relais - zekeringkast bij de accu .
BSI 1 = relais - zekeringkast links onder het stuur .
7018 = dubbelrelais
7020 = ECU van het ABS systeem .
Nummers met een F of MF zijn zekeringen .
MC 10 = massa , maar deze had u als het goed is al eerder gecontroleerd .

Controleren van de ABS stekker kan natuurlijk nooit kwaad .
C001 = diagnosestekker .
1320 = motor ECU .
MC 14 = massa , maar ook deze had u al eerder gecontroleerd .

Succes.

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Goede morgen René,

Ik krijg de storing niet opgelost, kan hem ook niet meer uitlezen,
Heb je zin om tegen betaling mij te helpen, ik heb een hefbrug en een garage, een laptop met een Elm 327,
Ik woon tussen Boxmeer en Cuijk, ik kan eventueel ook naar jou komen. Liefst in het Weekend.
Mijn prive mail is theo.jans5441@gmail.com.
Gr Theo

PIETERPIET (0), 5 jaar geleden

Lijkt mij een probleem met de BSi

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Uiteindelijk toch naar de garage gebracht,
Abs unit vervangen , ontlucht en geprogrammeerd ,de accu vervangen, sleutel opnieuw geprogrammeerd,
De meeste storingen zijn nu opgelost, kom er wel achter dat als je ongeveer 10 minuten op de snelweg rijd hij de melding geeft olie druk te laag, en die storing is ook meteen weer weg,

Alvast weer bedankt voor jullie Hulp.

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Wat een spelling sorry

harry4203 (425) PRO, 5 jaar geleden

zit daar nog een et3j4 motortje in? zoja, oliefilter goed controleren. als hier geen probleem in zit is waarschijnlijk t motortje aan zn eind.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Theo5441 en harry4203 .
Het betreft inderdaad een ET3J4 .
Service bulletin bijgevoegd .

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Ik ga het zondag allemaal even controleren.
Alvast bedank.

Sharade (0), 5 jaar geleden

Goedenavond allen,

Hier vergelijkbaar probleem met mijn net aangeschafte Peugeot 207.
Vrijdag opgehaald, starten en lopen. Niks aan de hand. Na ongeveer 25 minuten rijden begint de auto te piepen en komt er STOP remstoring in scherm te staan. Lampjes ABS en stuurbekrachtiging gaan branden, remlicht links doet het niet, knipperlicht rechts blijft aan. De auto begint te stotteren en snelheidsmeter blijft op 0.
Auto gestopt en aan gezet startte aanvankelijk niet en gingen uit het niet de ruitenwissers heen en weer. Uiteindelijk gestart en auto naar een garage gebracht. Deze heeft alles uitgelezen alleen kwam er geen resultaat uit. Wel is de accu vervangen. De garage heeft toch verde4 nagekeken en volgens hen lag het probleem aan de bedrading van de ABS/ systeem???? Die was niet goed ingepakt en zou opgehaald moeten worden en na worden gekeken of alles goed vast zit en moet dan weer in elkaar gemaakt worden en goed inpakken.
Maar omdat wij volgende week op vakantie gaan met auto kon deze garage ons niet helpen omdat hij te druk is.
Dus wij maar naar huis in een piepende nieuwe auto. Nu komt het zondag kwam een kennis kijken. En alle lampjes zijn uit en de boordcomputer geeft alleen emisdiestoring aan.
Uiteindelijk maandag een garage gevonden die onze auto wel wilde nakijken/ maken. Alle bovenstaande punten opgeschreven. Dus maandag is de auto nagekeken en was er niks aan de hand. Tijdens het doormeten werd alleen aangegeven dat er iets was met de kilometerstand, op zich logisch omdat de snelheidsmeter op 0 bleef staan.
Dus auto vandaag heeft mijn vader de auto opgehaald. Vanwege werk, afstand en kinderen konden zowel ik en mijn niet zelf ophalen. Mijn vader rijdt weg niks aan de hand. Mijn man wilde bij mijn ouders wegrijden en ja hoor weer storing in het systeem en alle bovengenoemde lampjes branden weer...

PFF.....

EN NU???
Ik als leek en natuurlijk vrouw heeft alle stukjes van jullie gelezen. En dacht goh dat zou mijn auto ook kunnen zijn. Dus ik zeg dat tegen die kennis (ook automonteur) en mijn man. En dan wordt ik aangekeken alsof ik Chinees praat en wat ik zeg kan niet.
Zo frustrerend.

Maar kan wat jullie beschreven hebben ook voor mijn auto gelden?


Groet Sha

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Hallo, tot nu toe heb ik geen problemen meer gehad met mijn auto, alles werkt weer na de rekening van de garage.
Ik heb tot nu toe alleen korte afstanden gereden.
De vorige keer begon de ellende op de autobaan.
De dag later al die storingen.
Met andere woorden ik weet niet wat de auto gaat doen als we weer verder van huis gaan.
Binnenkort toch maar eens gaan proberen, zo vreemd allemaal.
De garage vertelde me wel dat dit type Peugeot vaker deze kuren heeft.
Wordt vervolgd na de testrit.
M.v.g Theo.

Theo5441 (0), 5 jaar geleden

Laatste update, tot nu toe geen problemen meer gehad. Het was dus de ABS pomp en de sleutel is opnieuw ingeleerd. Ook hebben ze een zwaardere accu geplaatst.
We hebben ook al weer lange afstanden gereden en geen probleem en meer gehad, alles werkt weer als vanouds.
Dus bij ons is het opgelost.
Succes met degene die nu dezelfde problemen heeft.
M.v.g. Theo.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Mooi dat het is opgelost . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 207 of stel zelf een nieuwe vraag.