Opel ASTRA: foutcode P0735

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Z17DTR, Motorinhoud (cc): 1700, Vermogen (kw): 92

Hallo,
ik heb een Astra binnen gekregen waarvan storingslampje brand en auto heeft niet meer volledige vermogen
Uitgelezen wordt als foutcode P 0735 5e versnelling
Als ik deze code zoek op Google komt deze code bij Opel/ Vauxhall vrijwel alleen bij de automaat voor terwijl dit een manuele 6 bak is.
Kent iemand dit probleem en kan mij er verder mee helpen ?
Alvast bedankt

gardejonge

Geplaatst door gardejonge (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat er niet het volle vermogen is klopt , hij wil niet naar de 5e vernelling bij automaat en bij handbak geeft dit aan schade aan de bak, eerst maar verversen en op slijpsel controleren, er is te veel frictie ergens tussen, dat kost snelheid en niet gezond voor de bak

Technopel (0) PRO, 5 jaar geleden

Heb je deze fout uitgelezen in motor ECU? Deze komt namelijk niet voor in de lijst met storingen van de motor. Het betreft een Astra H neem ik aan? Is idd bij autom transmissie terug te vinden. Staat je variant configuratie dan niet verkeerd geprogrammeerd?

gardejonge (0) PRO, 5 jaar geleden

[quote=Technopel]Heb je deze fout uitgelezen in motor ECU? Deze komt namelijk niet voor in de lijst met storingen van de motor. Het betreft een Astra H neem ik aan? Is idd bij autom transmissie terug te vinden. Staat je variant configuratie dan niet verkeerd geprogrammeerd?[/quote]
Het is een Astra H , ik heb alleen de foutcodes uitgelezen omdat storingslampje brandt en de auto niet meer de snelheid heeft. Ik vond het zelf ook al vreemd dat een manuele bak een automaten foutmelding geeft. Ik ben er verder nog niet dieper op in gegaan omdat dit voor mij een vreemde code is. De lokale dealer kon mij ook geen ideeën aandragen omdat hun technische man met vakantie was ...

Technopel (0) PRO, 5 jaar geleden

Met welke tester heb je uitgelezen? Of heb je algemene foutcodes uitgelezen, dan nog staat er bij in welke ECU.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.