Porsche 924: Onsteking

Bouwjaar: 1977, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 125

Hey
Kan iemand mij uitleggen hoe ik de onstekking van mijn 924 moet afstellen ?
Alvast bedankt
Gr bruno

Brunosmets

Geplaatst door Brunosmets (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Porsche 924? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

op je vliegwiel zit een merkteken ,
als je de eerste cilinder op het bovenste dode punt zet zuiger helemaal boven in de cil.
en je kijkt dan op je vliegwiel achter bovenop het moterblok zit een gat daar kun je het vliegwiel zien.
zie je +10 --0 -10
als je op je nokkenas poelie kijkt over het kleppendeksel heen zie je een stip die moet in 1 lijn staan met de nok op je kleppendeksel
en op de onderste v snaar poelie zit een kerfje wat gelijk vald met een ripje op je karter deze kun je aleen zien als je distriebutiekap er niet op zit.
als je dan naar je rotor kijkt die moet wijzen naar de 1e cil. op je verdelerkap en naar het kerfje in de rand van je verdeler. ( kerfje zit +/- 10 mm van het blokje waar de stroomdraad op aangesloten zit.
als de moter loopt +/_ 950 RPM trek je je slangetje van de vervroeger er af
zet de induktiekabel op de bougiekabel van de 1e cil.
en kijk of je een van de drie merktekens op je vliegwiel zie in het strobo. licht - 10 daar moet hij staan.
Door de M8 moer iets op te lossen maak je het mogelijk om de verdeler iets te draaien ,
en zul je zien dat je terwijl de moter loopt wel van + 10 naar - 10 kunt verstellen .

dit gekopieerd van porche forum en staat gelijk aan iedere 4 cilinder met contactpunten , volgorde is 1342.

Groet Johan
ps zoder stroboscoop lukt het ook redelijk goed

Brunosmets (0), 5 jaar geleden

Hey alemaal
Nu heb ik een probleem met men onsteking ik wou deze opnieuw afstellen na het vervangen van mijn cilinderkoppakking maar krijg hem niet meer gestart ik vermoed dat dit aan de onstekking ligt weet iemand wat het probleem kan zijn ? Hij vonkt volgens mij niet meer

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

Als alles aangesloten is en wat er eerder vermeld is uitgevoerd zou hij moeten lopen

Theo Sparenburg (5), 5 jaar geleden

Weet je wel zeker dat er geen vonk is? Heb je dit gecontroleerd? Waarom wil jij de ontsteking afstellen? Is de ontsteking uit het blok geweest en/of heb je daarvan bedrading los gehad? Dit is, meen ik, nog een exemplaar met contactpuntjes?



vr.gr. Theo

Brunosmets (0), 5 jaar geleden

Ja deze is uit de blok geweest voor de koppaking te vervangen

sleutelaar1952 (0) PRO, 5 jaar geleden

zet het blok op de afstel punten, neem kap van ontsteking af , zorg dat de rotor naar het streepje op de behuizing wijst, lukt dit niet , opnieuw uit blok halen rotor iets draaien en terug plaatsen tot het wel kan.
Let op bij uit het blok halen draaid rotor iets , idem bij terug plaatsen, hou hier rekening mee.
Dan moet het goed komen.

Groet Johan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Porsche 924 of stel zelf een nieuwe vraag.