Opel Astra: automaat storing

Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorinhoud (cc): 1600

Hallo, ik heb hier een opel astra van 94 staan, met een knipperend sportstand lampje.
Ik weet dat er dan een storing is in de automaat of aansturing.
Als ik de wagen start is er niets aan de hand, op het moment dat ik naar de achteruit schakel (kom je langs als je naar de drive wilt), gaat het lampje knipperen. Echter als i, de hendel snel naar de nutraal schuif, dan gaat hij niet knipperen. Schakel ik dan door gaat het ook goed. Maar zet of kom ik langs de achteruit, gaat het lampje weer branden.

Olie is op peil.
Select unit is gereinigd en getest.
Zou er een storing in het achteruit deel zitten, volgens mij zit ook de achteruit rij verlichting op de selector.

sharky

Geplaatst door sharky (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Je kunt ook de versnellingsbak uit laten lezen. Dan weet je meer.
Uitlezen dient met Opel dealer (of gelijkwaardige) apparatuur te gebeuren.

sharky (0), 5 jaar geleden

Auto uitgelezen, geen fout meldingen.
Stuk gereden geen problemen, enkel bij het parkeren en in de pakeerstand zetten, ging het sportlampje weer knipperen. Selector inmiddels 4 keer uiteraard gehad en Door gemeten, alle posities werken. Ook als de motor uit staat en het contact aan, en ik schakel naar de achteruit gaat het lampje knipperen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.