Citroën Xsara Picasso: versnellingspook

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Ik wil de pook knop vervangen,omdat er een stuk uit is gebroken. Weet iemand hoe ik die los moet maken? Ik zal waarschijnlijk eerst op de sloop er een moeten halen, dan is het wel handig dat je hem niet stuk maakt bij het demonteren.

Highway

Geplaatst door Highway (105) PRO , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

check

Beste antwoord, geplaatst door Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste , zoals afgebeeld op de tekening zit de pookknop alleen " vast " doormiddel van een soort plastic pin onder de knop . En deze kan behoorlijk vastzitten .
Pookknop met enige kracht flink links en rechtsom draaien en gelijktijdig omhoog bewegen . ( een beetje breekwerk ) . Er gaat niets stuk .
De nieuwe bevestigd u weer door een slaanbeweging .

P S , er zijn 9 verschillende pookknoppen beschikbaar .

Succes.

    Blij met de tekening. Mijn pook is afgebroken, wil hem zelf lassen maar moet hem wel demonteren. Hoop dat het lukt via jouw tekening. gr Gerard - Gerard van Elk (0), 1 jaar geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.