Ford C-max: Knipperlicht gaan aan als contact uitzet

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine

Ha allen,

Als ik het contact van mijn Ford Cmax uitzet gaat aan 1 kant mijn knipperlichten aan. Soms links dan weer eens rechts. Ik krijg ze dan alleen uit door de accu los te maken of stekkers op de zekeringkast. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Zat vandaag ook even aan de kabel doorvoer in de linker deur waardoor het knipperlicht heel snel ging knipperen of uit ging. Lijkt op slecht contact. Heb ook gecheckt of alle lampen voor, zijkant en achter werken en dat doen ze, Suggesties voor foutzoeken zijn meer dan welkom.

Lowsize

Geplaatst door Lowsize (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford C-Max? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

ford-12 (0), 5 jaar geleden

Geachte Lowsize,
Is het niet het parkeerlicht dat aan gaat. Dit komt als je de richtingaanwijzer per ongeluk naar een kant hebt staan en de auto van contact zet.
Alleen voor het laatste stuk over het snel knipperen en wegvallen van het knipperlicht heb in niet direct een antwoord op. Het kan het knipperlicht relais zijn maar ook wat U zegt een slecht contact.

Heino4267 (200), 5 jaar geleden

Als een knipperlicht sneller gaat knipperen, is de belasting van het totale knipperlicht afgenomen, meestal doordat er een lampje kapot is of niet meer meeknippert.
Blijkbaar heb je minimaal breuk in één kabel in de linker deurdoorvoer, waardoor dit snelle knipperen wordt veroorzaakt: er zit blijkbaar een knipperlicht in/onder je spiegel, die door deze gebroken draad van stroom wordt voorzien.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford C-Max of stel zelf een nieuwe vraag.