Fiat DUCATO 2.2JTD: motor start niet geen sleutel herkenning- niet uit kunnen lezen.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 2200

de buscamper heeft twee weken stilgestaan- gisteren middag wilde hij niet starten- in dashbord kwam een teken van een hangslot. er was geen sleutelherkenning.
getracht met demonteren accu te resetten.
vanochtend anwb erbij. hij kon niet uitlezen- er was geen zekering kapot binnen- onder de motorkap. er was geen spanning op relais. hij heeft een doorverbinding gemaakt en we kunnen nu starten. nu begint natuurlijk alles te branden. wie herkend het probleem en heeft tips hierover
alvast bedankt voor de moeite tel 0628264104

tonvandenberg

Geplaatst door tonvandenberg (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Fiat Ducato? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Het aanbieden van werk is op dit forum niet toegestaan;
wij kunnen uitsluitend tips en of richtlijnen geven.

Ik adviseer je om een Fiat dealer in te schakelen of een universele garage met geschikte diagnose apparatuur.

skilcom (0), 5 jaar geleden

Hoezo? Dhr. Vandenberg biedt toch geen werk aan... hij vraagt gewoon inlichtingen en tips... Ik dacht dat dit de bedoeling was van dit forum...

Highway (65) PRO, 5 jaar geleden

Het is na mijn idee een kwestie van op nieuw in leren van de sleutels.

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

@skilcom, voordat de Dhr. tonvandenberg zijn oorspronkelijke tekst wijzigde, stond er " wie kan dit doormeten voor mij.. "
Vandaar...

tonvandenberg (0), 5 jaar geleden

klop Hans ik had even moeten vermelden dat ik mn hulpvraag gewijzigd heb.
ik ben nu zover dat ik de stuurkolom heb verwijderd en de ring zicht heb. die zag er keurig uit en vet. misschien siliconen.. mag dat er wel op zitten.
ring geschoond en swchuifstekker los gehad en terug geschoven ivm mogelijk vuil contact.. hielp niet.
wel zeker is dat ik als ik contact aanzet geen relais hoor inslaan onder de motorkap. dus daar is het mis dat had de anwb monteur geconstateerd. hij zei dat het zeer wel mogelijk is dat heel de zekering en relais blok vervangen moet worden. heeft iemand tips waar ik die kan aankomen. er staat nr 11908 a223 ingedrukt. tanx voor het meedenken . greets

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Ik zou toch eerst proberen de sleutels opnieuw in te (laten) leren....

tonvandenberg (0), 5 jaar geleden

ga ik doen bedankt voor je advies.
ik was de code aan het zoeken voor de sleutels. ik heb de bus die ingevoerd is uit duitsland door de vorige eigenaar nagezocht maar

geen plaatje van een code ook niet in de instuctie boeken.

ik heb de dealer in duitsland ook gebeld voor de code- ook de vorige eigenaar -maar geen reactie tot nu toe.
wie weet leeft hij niet meer--
kan een fiat dealer dit zo opvragen .

Hans4040 (190) PRO, 5 jaar geleden

Waarschijnlijk kunnen zij dat aan de hand van het chassisnummer vinden, in hun systeem...

tonvandenberg (0), 5 jaar geleden

dinsdag hoor ik het. en ik geef een afloopbericht -dank tot nu toe fijne dag

Highway (65) PRO, 5 jaar geleden

Ja, tegen betaling kunt u de sleutelcode krijgen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Fiat Ducato of stel zelf een nieuwe vraag.