Volkswagen POLO: Brandstofopvoerpomp ratelt

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: CBZ, Motorinhoud (cc): 1200, Vermogen (kw): 77

Goeden avond,
Sinds enkele weken heb ik een ratelende brandstofopvoerpomp dit geluid maakt de auto alleen bij stationair draaien.
Ik ben naar de vw garage gegaan en het geluid laten horen, daar kreeg ik te horen de pomp is slecht aan het worden wij raden u aan om hem te vervangen.
Dat pompje kost 214 euro nieuw!
Dat vond ik wel een beetje duur dus heb ik een 2e handse besteld die 14000 km oud is.
Ik heb die erin gebouwd en het maakt geen verschil.
Ik contact opgenomen met de sloperij en ik kon langs komen en de hadden een andere klaar staan en die kon ik erin bouwen voor het geval dat die andere van hun ook kapot was toevallig.
Nou zo gezegt zo gedaan die andere pomp erin gebouwd.
Het irritante geluid is nog steeds.
Ook heb ik in tussentijd al 2 verschillende regelmodule,s eraan gehad maar dat maakt ook geen verschil.
Dus een lang verhaal kort: ik heb 2 verschillende brandstofopvoer pompen erin gehad en 2 verschillende regel module,s eraan gehad, alles zonder resultaat.
Heeft 1 van jullie ervaring met zo,n probleem of is er iemand die mij in de goede richting kan helpen?
[yt]https://youtu.be/hWjLYn6DGh4[/yt]

Thijspolo6r

Geplaatst door Thijspolo6r (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

jan T (10) PRO, 5 jaar geleden

weet je wel zeker dat het geluid van de pomp komt is er niet want anders dat dat resonatie geluid maakt.
dat gezoem vind ik niet zo erg zo tehoren.

groetjes jan.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Het geluid komt echt van de pomp vandaan.
Hij doet het niet met koude start, en na 5 km gerede te hebben en dan stoppen dan begint het geratel.

jan T (10) PRO, 5 jaar geleden

blijft toch vreemd dat 3 pompen er last van hebben dat vink ik vreemd.
ik bedoel er zo toch iets anders moeten worden.
is het dan niet iets in de tank waar de pomp in zit of tegen komt dit dit veroorzaakt.
je zou als de tank bijna leeg is eens kunnen voel in de tank.

groetjes jan.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Dat vindt ik dus ook heel raar dat 3 pompen er last van hebben.
Ik zou is kunnen kijken als de tank bijna leeg is inderdaad.
Kan het niet iets zijn met teveel of juist teweinig druk op het syteem ofzo?

jan T (10) PRO, 5 jaar geleden

nou dat zou eigenlijk niet moeten kunnen want dan heb je al gauw dat er storing op treed.
of dat hij niet lekker draaid of rijdt.

groetjes jan.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Oke volgende week zaterdag leg ik em ff aan de vagcom mischien is daarmee iets te zien.
Wat ik vooral raar vindt als ik een andere pomp erin zet dan lijkt het weg tot dat ik 5/10 km gereden heb en dan stil ga staan dan begint het geratel weer.

jan T (10) PRO, 5 jaar geleden

ja dan ga je denken dat het in combinatie is met een bepaalde temperatuur.

we horen het wel of je iets vind.

groetjes jan.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Wat bedoel je met in combinatie met bepaalde temperatuur?

jan T (10) PRO, 5 jaar geleden

nou het zou kunnen als de pomp met de brandstof iets warmer wordt dat daar door iets in de tank uitzet of iets dergelijks maar dat is maar een gedachten hoor.

groetjes jan.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Ja dat zou ook nog kunnen.
Ik dacht zelf mischien aan vacuüm zuigen of uitzetten van de tank maar ik heb tijdens het geluid de tank dop eraf gedraaid maar dat maakte geen verschil.

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Het kan heel goed in het brandstoffilter zitten,ik meen dat er een terugroep actie was voor een filter met een lagere druk terugslagklep en een aangepaste toevoer leiding,juist voor bijgeluiden,zou eens informeren bij een dealer.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

In februari heb ik zelf een grote onderhouds beurt gedaan.
Daarbij heb ik dit filter er onder gezet https://www.winparts.nl/filters-vloeisto...
Daarbij staat 6,6 bar.
Als ik nou bij deze kijk daar staat 4 bar https://www.winparts.nl/filters-vloeisto...
Ik weet niet waarom dat is en wat het verschil nou daadwerkelijk is?

Hans4040 (310) PRO, 5 jaar geleden

verschil is 2,6 bar...nog meer als er in je banden zit.
Ik denk dat jaker gelijk heeft.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Morgen ga ik even een belletje plegen naar de dealer. Hun kunnen in de computer wel zien welk filter er nou echt onder hoort met hoeveel bar en artikel nummer etc.

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Gister gebeld naar de dealer en ik ben na het werk even langs gereden.
Die wijziging van filter van 6.6 naar 4 bar dat was alleeb bij de polo met diesel motor.
Ik wou meteen het geluid laten horen aan de monteur en ja hoor dan is het geluid niet hoor baar.
Als de tank vol zit dan is het niet hoor baar maar zodra de tank half vol of bijna leeg is dan word het erger.
Ik heb met de monteur afgesproken dat ik nog een keer land kom als het beter hoor baar is.
Word vervolgd

Thijspolo6r (0), 5 jaar geleden

Ik ben weer wat wijzer geworden omtrent dit probleem.
Het valt mij op dat het geluid heel goed hoorbaar wordt zodra ik een stroom verbruiker aanzet zoals, de koplampen, stoelverwarming achteruit verwarming de radiateurfan etc.
De accu spanning tijdens stationair draaien is netjes rond de 14 volt dus de dynamo is goed denk ik.
Het motortje loopt stationair maar wel 600 toeren, is dat mischien te laag?
Zodra ik de knop van de ac indruk maar nog NIET laat blazen dan schiet het toerental naar 750. Dan kan ik alle stroom verbruikers aan zetten maar dan hoor ik de pomp helemaal niet.

MBarneveld (0), 5 jaar geleden

is dit al opgelost?
Hier ook een seat leon van 2014 met precies t zelfde probleem.
opvoerpompje blijft door ratelen..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.