Volkswagen Golf VII: Schurend/schavend geluid

Brandstof: Benzine

Beste forum leden,

Sinds enige weken hoor ik een schavend/schurend geluid tijdens het rijden, lastig te lokaliseren. Met name tussen de 40 en de 90 km/h. Daarbuiten is het minder hoorbaar. Het geluid is er altijd, blijft ook hetzelfde tijdens het maken van bochten. Het is vooral goed hoorbaar als ik de auto laat uitlopen, en lijkt iets minder is als ik dan de koppeling indruk. Maar ook dan is het nog steeds hoorbaar.

Ik ben met de auto naar de garage gegaan om een aantal zaken te laten controleren. De remschijven/blokken zien er goed uit. Er is geen indicatie van een kapot lager (geen speling of extra geluid tijdens het maken van bochten). Vandaag de winterbanden er weer even op gelegd, maar het ligt ook niet aan de banden (cupping o.i.d). De garage weet er nu niet echt raad mee, komende week een nieuwe afspraak om met de stethoscoop te luisteren. Het zou helpen als ik een idee had waar te zoeken.

Is er iemand die dit al eens heeft meegemaakt, en weet waar dit vandaan kan komen?
Alvast bedankt voor de reacties
Ronald

ronald251972

Geplaatst door ronald251972 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

ricky (0) PRO, 5 jaar geleden

Gaat het geluid mee op rijsnelheid? Dus wanneer je het hoort en je schakelt over en geeft gas dan wordt het geluid ook hoger in toonhoogte? Eerste wat ik denk is of een wiellager of lagers in de versnellingsbak. (diff lagers of lagers van de hoofdas, het dubbellager).

ronald251972 (0), 5 jaar geleden

Hallo Ricky,

Bedankt voor het meedenken.
Het geluid gaat mee met de rijsnelheid. De toonhoogte gaat niet omhoog, maar de frequentie van geluid wordt iets sneller. Het is een metaal-achtig geluid van een rond draaiend deel. Boven de 90 km/h is het niet heel goed meer te horen.
Groet
Ronald

ronald251972 (0), 5 jaar geleden

Na controle VW bleek de versnellingsbak stuk. Helaas.

martin52 (0), 3 jaar geleden

ik heb hetzelfde met een golf 6 van 2011 als ik rij ook een schurend en als ik koppeling intrap dan is het weg ik heb de auto pas 2 maanden en denk idd ook dat het uit de bak komt, al afspraak met garage waar ik hem gekocht heb ondanks dat die zeg dat die zonder garantie is verkocht, we gaan zien wat het gaat worden. gr martin

martin52 (0), 3 jaar geleden

wie heb dat gecontroleerd de vw dealer ? zo ja wat koste de diagnose ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.