Mercedes-Benz GLK 250 BLUETEC 4MATIC: Motorolie keus

Brandstof: Diesel

in mijn motor moet olie 5w30 volgens specificatie 229.52. deze is via diverse websites voor veel verschillende prijzen te vinden. nu heb ik via misterolie een originele Mercedes olie gevonden voor nog geen €6,00 per liter. de EAN code op deze kan is A000989950213AMEE. als ik deze code opzoek, kom ik uit op websites uit oost-Europa.
zou deze olie betrouwbaar zijn? iemand ervaring.

bas416

Geplaatst door bas416 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz G-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Hans4040 (310) PRO, 5 jaar geleden

Als je bij die dubieuse oost europese websites wil kopen, moet je dat proberen.
Vergeet de verzendkosten niet...

Ik zou de gok niet nemen en voor een paar euro meer gewoon hier bij een oliehandel kopen, of een automaterialenzaak.
Bijvoorbeeld hier: https://www.deolieconcurrent.nl/categori...

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Hans
Bij dezelfde zaak Shell Helix C3 5W30 5 liter 36,90.Deze is prima voor Mercedes.
Voor die centen ga je niet naar het buitenland.En zoals jij al een keer eerder hebt opgemerkt, tegenwoordig ontkom je niet meer aan Invoerrechten en BTW. Dus reken uit je winst.
Ferry

bas416 (0), 5 jaar geleden

uit nieuwsgierigheid heb ik de vraag aan Mercedes gesteld. na vele malen te zijn doorverwezen, oa naar Duitsland, denkt men dat het dezelfde olie is.
het blijft dus een raadsel.

ik heb Shell besteld.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz G-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.