Opel Cascada 2014: Motor defect?

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: 1.6 SIDI, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 125

Wagen krijgt foutmelding P0301(misfirecil 1). Bobijnen gewisseld:probleem blijft op cilinder1. Bougies gewisseld:probleem blijft. Op naar de dealer: eerste cilinder heeft geen compressie meer dus nieuwe motor nodig. Na 3.5jaar en 55000km? Bijkomend brandt ook het lampje van de tractiecontrole en waarschuwing service ESP + mil. Bekende problemen. Kan ik nog een andere richting uit zoeken of leg ik mij neer bij de dealer's oordeel. Geschatte kost=4300euro
Mvg,Paul.

Hart

Geplaatst door Hart (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Cascada? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

JdeP (5), 5 jaar geleden

Volgens dit forum zou het door een barst in een piston (zuiger) zijn. https://www.drive2.com/l/469000259314385...

Misschien is vervangen van de pistons goedkoper(?)

Succes

corvanjaarsveld (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik kan alleen maar een algemeen antwoord geven. Als een cilinder geen of onvoldoende compressie heeft werkt deze natuurlijk niet (voldoende) mee. Het is gebruikelijk dat daarop nader diagnose word gesteld. b.v. lekkende klep(pen) of defecte afdichting langs de zuiger. Ook is het mogelijk dat kleppen niet of onvoldoende geopend (kunnen) worden.
Het lijkt mij nogal kort door de bocht om de noodzakelijke reparatie zonder meer te vertalen in het plaatsen van een nieuwe motor.
Als de kosten van een deelreparatie de nieuwprijs benaderen zou dat best wel eens een goed advies kunnen zijn. Het plaatsen van een motor uit een schade auto zou dan ook een alternatief kunnen zijn.
Ik vind dat de garage in dit geval best wat meer mogelijkheden mag aanbieden. Natuurlijk met een uitleg van bijbehorende kosten en risico.

Hart (0), 5 jaar geleden

Wagen is ingeruild voor wat nieuws. Bedankt voor het meedenken.

JdeP (5), 5 jaar geleden

Bedankt voor de feedback. Succes met de nieuwe aanwinst.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Cascada of stel zelf een nieuwe vraag.