Ford FIESTA: Start niet als motor warm is

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: DHA, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 55

Mijn ford fiesta start niet als de motor warm is.
Als ik een stukje heb gereden en stil sta dan start hij niet. Hij draait wel rond maar slaat niet aan.
Als ik vervolgens een tijd wacht (bijv. 2 uur) dan start hij weer probleemloos.

Koud starten werkt prima. Ook geen problemen tijdens het rijden.

rijman

Geplaatst door rijman (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

limbra (485), 5 jaar geleden

symptomen komen overeen met een defecte koelvloeistof temperatuur sensor,(ecu , niet van de temperatuur meter in je cockpit),
(warm niet aanslaan, koud wel),
de ecu krijgt "geen" signaal van de temperatuur sensor en reageert zoals bij koude motor , rijker mengsel dus...., maar als de motor warm is slaat deze niet aan op een "te" rijk mengsel (verzuipt als het ware),
ik weet 1.2.3. niet waar deze sensor bij jouw auto zit, aangezien ik geen documentatie bij de hand heb, maar meestal zit deze in of bij het thermostaathuis,

succes .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.