Volkswagen Fox: Foutcode 17071

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1400

Mijn vrouw is eigenaar van een Volkswagen fox 1.4 16v uit 2005. Een leuk bakkie echter, popt er sinds kort (af en toe) een storing op en gaat het motorstoringslampje branden.

Uiteraard gelijk even uitgelezen en VCDS geeft een foutmelding op het hoofdrelais. 17071

Hoofdrelais motorregeling (J271) kortsluiting naar plus

Gelijk op zoek gegaan naar deze hoofdrelais, echter blijkt deze redelijk onvindbaar.

Weet iemand of de betreffende fox over deze relais beschikt? (Zo ja, waar???)

Groet Sietse

SietseN

Geplaatst door SietseN (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Fox? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

ABruintje (0), 5 jaar geleden

Als het goed is moet de relais links onder je stuurkolom zitten.

Maar het kan ook de bedrading tussen de Regelmodule-01 ECU (J220) en Power Supply Relay for Engine Control Module (J271) zijn.

SietseN (0), 5 jaar geleden

In de “normale” relaisbox zit in elk geval geen hoofdrelais...

Maar als ik het goed begrijp moet ik dus onder de stuurkolom zoeken!

SietseN (0), 5 jaar geleden

Helaas nog geen oplossing...

SietseN (0), 5 jaar geleden

Niemand met een oplossing???

jaker (0) PRO, 5 jaar geleden

Het relais bevindt zich boven de zekeringkast onder de stuurkolom,maar er staat geen 271 op,maar iets van 428 of 460. of 109(eigenlijk voor diesel)
Deze relais hebben wel eens last dat de soldeerverbindingen losraken op de printplaat
hopelijk helpt dit U wat verder.

SietseN (0), 5 jaar geleden

De relaisbox:

SietseN (0), 5 jaar geleden

Helaas nog geen oplossing.

Het valt me op dat de storing niet altijd aanwezig is en alleen bij het starten (af en toe) komt opdagen. (Dus niet tijdens het rijden)

devrim (0) PRO, 1 jaar geleden

toevallig ooit de oplossing gevonden? ik heb hier hetzelfde probleem

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Fox of stel zelf een nieuwe vraag.