Ford GALAXY: Stuurbekrachtiging

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: AOWA, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 107

Hoi

We hebben hier een mega probleem;

Ford s max, heeft stationair geen bekrachtiging en veel geluid alsof er te weinig olie inzit.
Als je de toeren verhoogd gaat het beter maar nog steeds wel veel geluid.

Inmiddels vervangen;
2x stuurpomp, (4 weken geleden en vandaag) reservoir, 2 leidingen, drukschakelaar., en vandaag compleet stuurhuis.
Dit alles zonder resultaat.
Ik word er gek van.
Iemand een idee?
Het lijkt wel of de olie te heet word.
Word zodanig warm da het reservoir niet vast te pakken is.
Als er iemand een tip heeft graag

Groetjes
Bart

autobedrijf van breugel

Geplaatst door autobedrijf van breugel (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Galaxy? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

johndoornbosch (0) PRO, 5 jaar geleden

Zat er in de uitgang van het reservoir een extra filtertje?

autobedrijf van breugel (0) PRO, 5 jaar geleden

Hoi

Ja dat filtertje heb ik er meteen uitgehaald.
Probleem is opgelost.
Ondanks dat er een inline filter geplaatst was is de pomp die 2 weken oud is weer kapot gegaan.
Heb nu de originele Ford olie gebruikt voor de zekerheid.
Volgens de Automaterialen is dat gekomen door het stuurhuis en waarschijnlijk geen garantie.
Vind ik raar, want slijpsel kan dus niet ivm filter.
Denk eerder dat de (rapido) stuurhuis olie te heet of te weinig smering heeft gebracht.
In ieder geval us het probleem voorlopig opgelost.

autobedrijf van breugel (0) PRO, 5 jaar geleden

Hoi

Ja dat filtertje heb ik er meteen uitgehaald.
Probleem is opgelost.
Ondanks dat er een inline filter geplaatst was is de pomp die 2 weken oud is weer kapot gegaan.
Heb nu de originele Ford olie gebruikt voor de zekerheid.
Volgens de Automaterialen is dat gekomen door het stuurhuis en waarschijnlijk geen garantie.
Vind ik raar, want slijpsel kan dus niet ivm filter.
Denk eerder dat de (rapido) stuurhuis olie te heet of te weinig smering heeft gebracht.
In ieder geval us het probleem voorlopig opgelost.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Galaxy of stel zelf een nieuwe vraag.