Citroën DS3: cabrio dak sluit niet meer

Bouwjaar: 2016, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Beste,
Ik ben al dagen bezig met het oplossen van een storing in een citroën DS3.
Nu wil het zo zijn dat het dak niet meer sluit. Aan de geleiders en de rails is niks raars te zien.

Motoren draaien beide en hij gaat ook een klein stukje dicht/open. Alleen dit stopt weer na 1/2 seconden. Ook kan het dak open wanneer de kofferbak open staat. Terwijl dit normaal niet moet kunnen.

Elektrisch schema aangevraagd bij een dealer, maar hier komen wij niet verder mee. De plus en massa over de motoren gemeten. Gekke is dat in bediende en onbediende toestand beide 12+/- volt meten. Normaal als schakelaar dicht is zou je 0v moeten meten omdat stroomkring onderbroken is? en bediend 12v omdst verschil tussen begin en eind 12v is. Ik zelf denk dat het ligt aan het regelapparaat.
Kan het zo zijn dat de motoren naast de spanning ook persé een signaal moeten krijgen vanuit het regelapparaat? Want als ik de motoren loskoppel en er los stroom op zet. Dan draaien ze helemaal niet.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wellicht dat er iemand is die het vaker heeft meegemaakt, of aan een beter schema kan komen zodat ik eruit kan komen. Corrigeer me als ik fout zit te denken.

bedankt

stnadams

Geplaatst door stnadams (0) PRO , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën DS3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

0 Reacties

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën DS3 of stel zelf een nieuwe vraag.