Peugeot 206: Kachel blaast geen koude lucht.

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine

Hallo, mijn zoon heeft een 206 gekocht die alleen warme lucht blaast in de auto . Het maakt niet uit welke stand de schakelaar staat. Wie kan helpen zodat we met dit weer ook koude lucht door de ventilatie openingen krijgen.

Jhvh

Geplaatst door Jhvh (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

freja407 (0), 5 jaar geleden

Kachelklep? Ik heb ergens gelezen dat dat nogal eens voorkomt bij Peugeot, ik weet alleen niet of het zo is bij alle modellen. In het ergste geval, als het dat is, is het een ingrijpende reparatie (dashbord eruit).

Groeten,
Fred.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste .
Allereerst zijn er 3 verschillende soorten kachel / ventilatie / airco systemen voor een 206 die ook alle 3 verschillend werken .
Als u hier de laatste 8 cijfers van het chassisnummer plaatst kunnen we u mogelijk verder helpen .

Jhvh (0), 5 jaar geleden

Rene, de laatste 8 cijfers zijn 43042619. Het zou mooi zijn als jullie een oplossing weten.

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Volgens het opgegeven nummer is het een auto zonder airco, dus echt koude lucht zal er met deze buitentemperaturen niet uitkomen. De knop warm/koud wordt in het bedieningspaneel via nylon tandwieltjes overgebracht naar kabel die naar het kachelhuis loopt en daar de kachelklep open/dicht bedient. Voel je wel enige weerstand bij het bedienen van de draaiknop warm/koud?

Jhvh (0), 5 jaar geleden

Hans, met het draaien van de knop is er wel weerstand.

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Als je er zeker van bent dat de klacht klopt, dan zal er toch het 1 en ander gedemonteerd moeten worden zoals bijvoorbeeld het bedieningspaneel om te kijken/controleren of de kabel correct bedient wordt of dat er mogelijk een klemmetje van de buitenkabel los geschoten is. Dit kan zowel aan de zijde van het bedieningspaneel zijn, als bij het andere uiterste van de kabel, dus op het kachelhuis. Er zijn eigenlijk nooit geen problemen met dit type kachelbediening. De enigste klacht zou kunnen zijn dat het erg warm aan kan voelen bij de gas-geef- voet omdat daarnaast de kachelradiateur zit. De lampjes in het bedieningspaneel gaan wel eens kapot. Als dit door een "prutser" is gedaan, kan het zijn dat er aan de achterkant van het paneel iets afgebroken is van de buitenkabel bevestiging. Controleren dus.

Jhvh (0), 5 jaar geleden

Dank je wel voor je reactie. Ik ga kijken of ik het kan vinden. Hij blaast door elke ventilatie opening warme lucht. Bij de de stand koud wordt het iets koeler.

Jhvh (0), 5 jaar geleden

Kan het ook de kachel weerstand zijn die kapot is?

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Je geeft in de eerste bericht aan dat kachel alleen warme lucht BLAAST, dus zeg het maar?

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

[quote=hans4074]Je geeft in je eerste bericht aan dat kachel alleen warme lucht BLAAST, dus zeg het maar?[/quote]

Jhvh (0), 5 jaar geleden

Klopt, ik dacht dat het misschien ook dat kon zijn. Maar uit je rea tie blijkt van niet.😀

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.