Volkswagen GOLF: Bijgeluid soms tijdens starten

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Diesel, Motorcode: CUN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 135

Beste forumleden,

Weer een volgende probleem......

Mijn auto maakt soms tijdens het starten een bijgeluid.
Het is eigenlijk niet tijdens het starten maar op het moment net wanneer de motor is aangeslagen.
De eerste 1 a 2 seconden net wanneer de motor draait hoor je een geratel, alsof er een plastic onderdeel los zit en ergens tegen aan ratelt.

Dit is meestal te horen wanneer de auto wat langer heeft stil gestaan (een nacht). Maar soms ook soms wanneer de auto een uur heeft stilgestaan.

De auto heeft onlangs een grote beurt gehad.

Iemand een idee?

BVD

MK7GTD

Geplaatst door MK7GTD (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

https://youtu.be/WEI6GMlDg-0

Ik heb even een filmpje geüpload zodat jullie evt mee kunnen luisteren.

Heb een idee dat het de kleppen zijn

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Na wat googlen etc omdat ik tot op heden nog niets heb gehoord zit ik er aan te denken om er een originele oliefilter op te doen. Kan dit een oorzaak zijn? Een week geleden heb ik de auto zelf een beurt gegeven en geen originele onderdelen gebruikt....

MK7GTD (0), 5 jaar geleden

Probleem is opgelost.

Gloeibougie had ik namelijk niet met een momentsleutel vastgezet. Uitvoorzorg draaide ik hem dus te los. Nu heb ik hem iets strakker gezet en het geluid is verdwenen.

Bedankt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.