Hyundai COUPE: Vraag om hulp

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: G4GF, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 102

enige malen een probleem gehad met starten,
de motor draait rond als een zonnetje, maar slaat niet aan.
nu krijg ik de motor met geen mogelijkheid aan de praat.

ik heb hierbij de noksensor en de kruksensor vervangen, maar het probleem is nog niet opgelost.
ik heb +/- 7500km geleden de motor moeten vervangen door een defecte oliepomp en hierbij alles in en om de motor vervangen met nieuwe onderdelen die bij een hyundai dealer ook worden gebruikt.

nou denk ik dat het iets te maken heeft met de chip of sleutelring, maar krijg de ecu niet uitgelezen met een obd-lezer

weet iemand hoe ik die chip(startonderbreking) kan uitschakelen?

bvd vincent

turbodwerg

Geplaatst door turbodwerg (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Hyundai Coupe? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Een 2001 model zou je officieel met een EOBD/OBD2 scanner moeten kunnen uitlezen.

Krijgt de motorcomputer wel 12 volt voeding en massa?
Gaat het motorlampje aan? Hoor je de brandstofpomp bij op contact zetten en tijdens het starten?

kaleido 1 (1620) PRO, 5 jaar geleden

Wat is er niet vonk of brandstof of beide niet ?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Hyundai Coupe of stel zelf een nieuwe vraag.