Opel ZAFIRA TOURER: Snel knipperlicht

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Dan is er minimaal 1 zekering stuk , de box krijgt zijn voeding weer van voren , maar zit alles nu weer goed dan ?

Spelertje

Geplaatst door Spelertje (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Spelertje (0), 5 jaar geleden

Een pinnetje van de stekker van de aanhanger zit los. Onze zoon haalt het uit elkaar en denkt het even op te lossen. Helaas. Ik heb het volgens plan weer in elkaar gezet: groen in groen, wit in wit, rood in rood, zwart in midden, blauw tegenover groen. Resultaat aanhanger: richtingaanwijzer verkeerd om, rem werkt, geen licht. Groen en blauw omgedraaid. Resultaat aanhanger: rechter knipperlicht werkt, links niet, rem niet, licht niet.
Linker knipperlicht van de auto knippert nu heel snel, ook als de aanhanger stekker is verwijderd. Wat te doen?

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Dan zou ik eerst eens kijken bij de module links achter in de auto of daar geen zekering defect is.
Module opgeblazen door verkeerd aansluiten is ook een optie.
Systeem geblokkeerd door overbelasting , met testkast resetten is ook een mogelijkheid.
Betreft het hier een 7 jolige of 13 polige aansluiting ? Normaal op nieuwe auto s is 13.

Spelertje (0), 5 jaar geleden

Aangezien ik een leek ben; module is zekeringskast? Twee voor de aanhanger heb ik gecontroleerd. Er zit er nog 1 voor de aanhanger van 40amp die ik er niet uit krijg. Een speciaal techniekje? Waar kan ik zien dat er iets is opgeblazen? Het is een 7 polige

Spelertje (0), 5 jaar geleden

De stekker is 7 polig masr kan in een 13 polige

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Zekering moet je er gewoon uit trekken.
7 naar 13 met een verloop er tussen neem ik aan .

Spelertje (0), 5 jaar geleden

Met verloop idd. De 40amp is een vierkant blokje waar tot nu toe alleen de bovenkant af gaat

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Kunnen goed vast zitten.
Doorzichtige kapje is er nu af dan kun je wel zien of hij defect is.

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Links achter in de auto ben je toch bezig ?
Waar was het pinnetje trouwens los in de stekker van de aanhangwagen ?

Spelertje (0), 5 jaar geleden

Ja, achterin de auto, welk pinnetje het was weet ik niet meer.
Ik denk dat het maandag garage wordt ;-)

Spelertje (0), 5 jaar geleden

En als massa verkeerd was aangesloten, moet ik dan overal alle zekeringen controleren?

Spelertje (0), 5 jaar geleden

Inmiddels is de auto en aanhanger naar de garage geweest. De aanhanger heeft een nieuwe stekker gekregen en nadat twee zekeringen (die verstopt zaten en eigenlijk niet officieel bij de zekeringskast horen) achter in de auto vervangen zijn, deed ie het weer.
Bedankt voor de tips!

kaleido 1 (1355) PRO, 5 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.