Peugeot 807: Stank en beetje rook motorruimte en zekering NR1 (10A) motorrui

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 3FZ, Motorinhoud (cc): 2300, Vermogen (kw): 116

- Achterruitrijlicht deed het niet.
- Zekering Nr1 (10A) motorruimte vervangen. Achterruitrijlicht deed het weer, echter
toen kwam er wat rook en stank uit motorruimet tewijl motor uit was.
- Daarna was de zekering opnieuw defect.

In boekje staat dat zekering is voor:
"Achteruitrijlichtschakelaar handgeschakelde versnellingsbak, xenonkoplampen, voeding relais koelventilator, koelvloeistofniveau, voorverwarming olie of elektronische eenheid voorgloeien (diesel), senelheidssensor of luchthoeveelheidsmeter (diesel)".

Wat is de oorzaak en oplossing?

paul8598

Geplaatst door paul8598 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 807? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

corvanjaarsveld (0) PRO, 5 jaar geleden

Een zekering dient ervoor om een electrisch circuit te beveiligen tegen de schade als het betreffende circuit te veel belast wordt. Dus het simpelweg vervangen van de zekering kan nooit de oplossing zijn. Het komt voor dat men de zekering vervangt door een zwaarder exemplaar. Het gevolg daarvan is dat er nu wel een te grote stroom door een deel van het betreffende circuit kan gaan zodat daar schade ontstaat. Beter is de oorzaak van de defecte zekering te lokaliseren en afdoende maatregelen te nemen.
Oorzaken kunnen o.a. zijn: Kortsluiting direct naar de massa. Sluiting door b.v een inwendige sluiting in een spoel. of het vastlopen van een electromotor(tje). In dit geval lijken de achteruitrijlampen niet de oorzaak te zijn. Ik zou de plaats waarde rook vandaan kwam maar eens aan een extra onderzoekje onderwerpen.

paul8598 (0), 5 jaar geleden

- Om oorzaak te vinden zou ik graag willen weten:
- Heeft de benzine uitvoering een voorverwarming olIe?
- Zoja, waar kan ik die vinden?
- Kan iemand schema's sturen om verbruikers te lokaliseren achter Fuse nr1 (10A)?

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Voor de juiste elektrische schema,s van PSA heb ik de laatste 8 cijfers van het chassisnummer nodig .

paul8598 (0), 5 jaar geleden

Ok. Rene. Kan je mij een privebericht sturen, dan mail ik de gegevens terug.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Moet ik wel uw E-mail adres hebben . Staat niet vermeld bij uw gegevens .

paul8598 (0), 5 jaar geleden

Mijn profiel staat zo ingesteld dat ingelogde leden mij een mail kunnen sturen.
Als je ingelogd bent en je klikt op paul8598 dan kan je daar kiezen "bekijken/email>>"
Vervolgens kan je kiezen bericht verzenden.

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste .
Volgens opgave PSA hoort er op no 1 een 15 Amp zekering te zijn geplaatst . Zie bijlage .
Er zit geen voorverwarming voor de olie op deze motor .Zie schema .
1273 is de verwarmingsweerstand voor de carterventilatie . Deze zit ook op zekering F 15 geplaatst .

paul8598 (0), 5 jaar geleden

Interessant.
- Mijn instructieboekje geeft iets anders kwa verbruikers en fuse rating, zie afbeelding. Welke info is van toepassing.
- Ik neem even aan dat je bedoeld zekering F1 15A ipv zekering F15.
- Waar zit verwarmingsweerstand voor de carterventilatie? En gaat die wel eens kapot?
- Is 1509 de aansturing van het relais (spoel), of is dit het schakelend contact voor de motor? Indien motor, welke motor en waar zit deze?
- Is 1502 de aansturing van het relais (spoel) of is dit het schakelend contact voor de motor? Indien motor, welke motor? en waar zit deze?
- Wat is 1511 voor een motor? Waar zit deze?

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

1509 = motorventilator hoge snelheid .
1502 = Relais linker motorventilator.
1511 = motorventilator rechts .
Als dit in het schema van de BM34 staat wil dat nog niet zeggen dat het ook op uw voiture aanwezig is . ( net zoals de olieverwarming )
Het juiste en aanwezige elektrische schema van de gehele motor koeling ziet er ook heel anders uit .

corvanjaarsveld (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik bemoei me er niet meer mee. tjonge-tjonge. Allemaal zaken waar we vroeger over droomden of filosofeerden. En nu wordt het gewoon toegepast. Jullie komen er wel uit.... Succes er mee. Vergeet niet de olieniveaumeter. Die werkt ook voordat de motor gestart wordt.

paul8598 (0), 5 jaar geleden

- De 1273 stekker kan ik niet vinden, de foto van plaats carterventilatie ziet er anders uit dan in het echt.
- De zekering zal sowieso niet zijn voor de ventilator bij radiateur motorkoeling, want die zou volgens mij meer dan 420W/12V=35Ampere moeten zijn.
- 1509 = motorventilator hoge snelheid >> Bedoel je spoel van relais of schakelend contact van relais? Welke motorventilator en waar zit deze?
- 1502 = Relais linker motorventilator >> Bedoel je spoel van relais of schakelend contact van relais? Welke motorventilator en waar zit deze?
- 1511 = motorventilator rechts >> Bedoel je spoel van relais of schakelend contact van relais? Welke motorventilator en waar zit deze?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 807 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum