Renault Scenic: Slecht starten Scenic I 1.6 k4m

Bouwjaar: 2003, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: K4m, Motorinhoud (cc): 1600

Mijn senic type1 facelift model heeft last van startproblemen. Ik verwacht iets in het brandstof systeem. Als ik namelijk druk meet bij het op het contact zetten schiet deze naar de 2bar en valt direct na 3sec naar nul. Ga ik doorstarten loopt de druk heel geleidelijk naar 3,5bar en slaat dan aan. Vervolgens loopt ie goed en blijft de druk 3,5bar.

Bij het op contact zetten loopt de pomp maar 3sec en valt dan af. Hoort dit of zit er ergens een retourklep die open blijft voor dat de druk gehaald wordt? Zeg maar een soort kortsluiting in de brandstofleiding voor de injectoren?.

Zie ook mijn video: [yt]https://youtu.be/zcByqx5eEyo[/yt]

Ondertussen heb ik gewisseld startmotor, bdp sensor, bobine op cilinder 3. En alle bougies luchtfilter. De auto loopt trouwems op een vaille LPG installatie.

mazda3231985

Geplaatst door mazda3231985 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1600) PRO, 5 jaar geleden

Ik vermoed een op zijn einde lopende brandstofpomp of een defect overdrukventiel op je brandstofgalerij.
Benzinefilter kan ook nog een oorzaak zijn , deze zit onder de auto rechts naast de tank , vervuilen snel bij auto s op gas , tank is meestal niet vol dus de laatste restjes prut worden opgezogen , extra slijtage aan de pomp en verstopt filter.
Dat bij het op contact zetten de brandstofomp maar 3 sec. loopt is normaal

mazda3231985 (0), 5 jaar geleden

Het is een brandstof pomp met 1slang. En de brandstof rails heeft alleen een toevoer. De brandstoffilter zit bij dit type in de tank zelf. Wellicht heeft mijn pomp 2trappen waarbij de eerste versleten is. Als mijn pomp tenmiste ook 2 pompjes heeft. Dat kan ik nergens terug vinden.

mazda3231985 (0), 5 jaar geleden

Zie de foto voor de pomp

kaleido 1 (1600) PRO, 5 jaar geleden

Je weet zeker dat er achter de plastic kap rechts naast de tank geen filter zit ?
Er zit aan het einde op de brandstofgalerij geen overdruk klepje chromen paddestoel?

mazda3231985 (0), 5 jaar geleden

Ja dat weet ik zeker. De brandstofleiding loopt recht naar voren vanaf de tank. Er zit geen brandstoffilter of overdruk ventiel op de galerij.

mazda3231985 (0), 5 jaar geleden

Het probleem is opgelost ik heb de brandstofpomp vervangen en hij start weerzl zoals het hoort. Er zit in de brandstofpomp unit een overdruk ventiel filter vlotter en pomp. Het overdrukventiel heeft waarschijnlijk de problemen veroorzaakt. De druk op de gallery is zelf als de auto uit staat 3bar het spuit eruit als je de connector losmaakt wat een verschil. Bedankt voor je mee denken en de adviezen.

kaleido 1 (1600) PRO, 5 jaar geleden

Bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.