Peugeot 206: Kachelaanjager automatische Airco

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 1600

Goedemiddag,

Ik heb een probleem met de kachelaanjager van mijn vrouw haar 206cc met automatische airco.
Na de APK werkte plots de aanjager niet meer.
Airco pomp werkt en display ook.
Nu heb ik eens de aanjager gedemonteerd en er rechtstreeks 12v op aan gesloten en die werkt lekker
Alles ik de wagen doe draaien met airco op automaat meet ik niks uit de 2 adderige stekker die naar de aanjager gaat.
Ik heb dan nog een 2de stekker die naar de aanjager gaat met dit voor de ingebouwde weerstand vermoed ik.
Ik heb de zekering nagekeken en die zijn goed, enig idee iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Nico83

Geplaatst door Nico83 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Peugeot 206? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Indien u het juiste elektrische schema wilt bekijken heb ik de laatste 8 cijfers van het chassisnummer nodig .

hans4074 (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik vermoed dat het moduul defect is? De voeding komt volgens mij op het moduul en dan gaat dit door het moduul naar de aanjager, immers.....het moduul zorgt voor de snelheid van draaien van de aanjager, dus meten of er spanning komt op het moduul en controleren of de andere dikke draad op de aanjager massa heeft.

Nico83 (0), 5 jaar geleden

Rene, hier de laatste 8 cijfers: 41745971

Nico83 (0), 5 jaar geleden

Ok, maar ik moet ff het bloed laten zakken, man dit is een aardig werkje om er aan te kunnen en dan nog met die hitte

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Beste , bij deze het elektrisch schema .

8025 = bedieningspaneel .
8045 = aanjagermoduul . ( ingebouwd bij de aanjagermotor )
8050 = aanjagermotor .
BH28 en BH 12 = zekeringen in het interieur.
CA00 = contactslot .
BM34 = zekering / relaiskast bij de accu .
MC20 = massa.

Nico83 (0), 5 jaar geleden

Bedankt! Nu mijn vrouw wist mij te vertellen dat de aanjager plots even werkte (wel op een lage stand) en dan weer uitging.
Ik ga dit morgen even uitmeten

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Kijk dan ook even goed op ingebrande stekkers . ( moduul en motor )

Nico83 (0), 5 jaar geleden

Ondertussen een nieuwe aanjager aangekocht en geïnstalleerd en die werkt terug perfect!

Rene Roolvink (0) PRO, 5 jaar geleden

Kijk aan . Deze had u al getest en goed bevonden , maar blijkt dan toch de oorzaak te zijn . Zo zie je maar weer . Bedankt voor uw feedback .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.

offgridcentrum