Opel ZAFIRA-A: Oliefilterhuis

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Ik heb problemen om het oliefilterhuis los te krijgen. Met een inbus 12 mm de bout in het midden los gedraaid . Ik kan het huis nu wel op en neer bewegen op het buisje in het midden maar krijg hem niet eraf . Ik zal wel iets verkeerds doen. Ik heb ergens gelezen dat de carterpan eronderuit moet . Iemand nog een tip hoe het wel moet ?

roger300

Geplaatst door roger300 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Zafira? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Waarom moet het huis eraf.Alleen het filter vervangen is in de meeste gevallen genoeg.I s het huis lek?
Ferry

roger300 (0), 5 jaar geleden

Het huis lekt aan de kant van de motor . Eigenaar of monteur heeft de laatste keer het filter te vast gedraaid

roger300 (0), 5 jaar geleden

De pakking aan de achterkant was stuk. Gaat met een inbus 12 mm los . Je ziet het niet goed Zitten. Zit in het midden van het huis .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Zafira of stel zelf een nieuwe vraag.