Renault Scenic: kachel

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

goedemiddag,

wij hebben een Scenic uit 2002 daar doet de kachelventilator niet van deze getest doet het, weerstand vervangen en nu doet nog niks.
zekeringen bij stuur nagekeken ook goed?
kan iemand mij helpen?

met vriendelijk groet

MIke

mike74

Geplaatst door mike74 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Scénic? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Onder de motorkap ook na gekeken , al gemeten of je wel spanning cq massa hebt ?

mike74 (0), 5 jaar geleden

Kalei bedankt voor reactie,

waar moet ik dan kijken want de display van climate control doet het wel en ik heb de boven kap eraf gehad van het dashboard daar gaat de circulatie klep open en dicht en je hoort alles inschakelen behalve de ventilatie motor en heb vandaag de weerstand vernieuwd

er zit rechts onder nog een relais ik weet niet waar deze voor dient.

Heino4267 (200), 5 jaar geleden

Ter informatie: de ventilator wordt door de ACC in snelheid geregeld via de massa en niet via de plus.
Is de stekker waarmee de ventilator is aangesloten niet uitgefikt?
Als de ventilatormotor het op geen enkele stand doet, is vaak niet de "weerstand" de boosdoener, maar ontbrekende massa, uitgefikte stekker, of koolborstels versleten (uitgebouwd hou je de ventilatormotor in een andere stand dan ingebouwd, waardoor hij het uitgebouwd nog wel kan doen).

mike74 (0), 5 jaar geleden

bedankt Heino,

maar de motor zag er goed ui en de stekker op de motor ook maar ik heb niet naar de andere kant gekeken
en inderdaad ik heb er constant stroom gezet en werk als een jekko

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Dus beginnen met meten zou ik zeggen.

mike74 (0), 5 jaar geleden

Kalei,

kan ke me vertellen waar ik moet meten onder motorkap?

dankje

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Begin te meten of je spanning en massa hebt op je fanmotor onder je dashbord en van daaruit verder.

mike74 (0), 5 jaar geleden

ik heb gevonden boos doener, was het relais onder het dashboard bijrijders kant, deze zat achter de kachel unit. (wat een rare plek)
maar de relais is vervangen blijft nu blazen als ie uit staat en de ventilatie harder zachter werkt ook niet.

groet Mike

kaleido 1 (1385) PRO, 5 jaar geleden

Wel de juiste kachelweerstand geplaatst , daar zijn verschillende uitvoerringen in , relais was ook hetzelfde ?

Citrogek (0) PRO, 5 jaar geleden

Meet eens op je relais met de auto van contact af. Lijkt alsof je het in de aansturing moet zoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Scénic of stel zelf een nieuwe vraag.