Nissan Qashqai: buis naar turbo losmaken

Bouwjaar: 2013, Transmissie: Automaat, Motorcode: K9K, Motorinhoud (cc): 1500, Vermogen (kw): 63

Hallo ik moet een retourtest uitvoeren bij deze auto van de verstuivers.
Het betreft een renaultblok een 1500DCI met 90 pk.
De buis van de intercooler loopt over de plastic kap ( zeg maar kleppendeksel ) naar de turbo .
Deze buis moet ik verwijderen om de kap eraf te krijgen.
Aan de turbozijde zie ik een veer? en de buis beweegt daar ook aan de andere kant dus voorzijde blok is ie gekoppeld met een siliconenslang..hier zit een soort verende stalen klem om ?
Hoe maak ik dat los?
Kan ik de buis omhoogdraaien?

Graag een how to

C.Jonker

Geplaatst door C.Jonker (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Qashqai? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

harry4203 (425) PRO, 5 jaar geleden

veer stukje terugtrekken (of geheel verwijderen ) en buis eruit trekken. wijst echt voor zich als je ff goed kijkt.
ps: ik weet niet wat voor klacht je gaat proberen te vinden met een ouderwetse retourtest bij deze motor, maar denk dat dat niet zoveel zin heeft. miss beter verstuivers ff demonteren en laten testen en dan even goed de klacht vermelden.

C.Jonker (0) PRO, 5 jaar geleden

Op verzoek van eigenaar..
motor rookt soms ... en ik zelf verdenk een hoge retour bij een van de verstuivers te zien welke in verleden is vervangen door een gebruikt exemplaar.
Bedankt voor de info !

C.Jonker (0) PRO, 5 jaar geleden

Gelukt !

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Qashqai of stel zelf een nieuwe vraag.