Mercedes-Benz C 200 KOMPRESSOR: lekstroom?

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 111 955, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 120

Hallo,
De volle accu is na 1 dag leeg. bij starten bleek dat de accu niet bijgeladen werd. Ik heb de spanningsregelaar vervangen en nu wordt de accu weer geladen [14,40V]. Echter na 1 dag staan is de accu weer leeg. Accu een dag in de kelder laten staan en accu bleef mooi boven 12V. Ik zag dat de verlichting niet uit ging en heb dit opgelost vanuit de boordcomputer, helaas na 1 dag weer een lege accu. Heeft iemand een idee hierover. Ik wil morgen de accu weer inbouwen en de dynamo ontkoppelen om te kijken of dit de boosdoener is.

DJazzman

Geplaatst door DJazzman (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mercedes-Benz C-Klasse? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Theo Sparenburg (5), 5 jaar geleden

Blijft er niets branden/aan staan. Lampje kofferbak of dashboardkastje, radio e.d. Eventuele trekhaakaansluitingen in het aansluitcontact goed controleren.
Anders gaan meten. Ampere meter tussen min accupool en de daarvan losgenomen kabel. Je ziet dan de lekstroom. Vervolgens één voor één de zekeringen trekken om te zien waar je verder moet zoeken.
Kan inderdaad ontladen via dynamo.



vr.gr. Theo

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Laat je accu eens meten bij een Autoonderdelenzaak Doen zij gratis.Het boven de 12v blijven zegt niets ,Het gaat voornamelijk om het amperage.
Ferry

DJazzman (0), 5 jaar geleden

update, heb gisteren de accu geladen en weer in de auto geplaatst, ik heb de dynamo ontkoppeld. zojuist de auto proberen te starten, was niet mogelijk omdat ik nog maar 11,7V in de accu had. Mijn conclusie is dat de dynamo lekstroom levert en ik vermoed dat ik ook de diodebrug moet vervangen. Spanningsregelaar had ik al vernieuwd.

dus mag ik aannemen dat ik op de goede weg ben.

ferdinand (60), 5 jaar geleden

Ga nu naar een zaak en laat je accu doormeten.Na opladen nog maar 11.7 zegt iets over de staat van de accu.
Ferry

Theo Sparenburg (5), 5 jaar geleden

Als ik het goed begrijp heb je de accu opgeladen en gisteren in de auto geplaatst Je hebt de dynamo afgekoppeld gelaten. Als dat zo is kan de dynamo dus nooit de accu hebben leeg getrokken.

Met klakkeloos onderdelen vervangen ben je zeker niet op de goede weg en jaag je alleen maar de kosten op. Doe wat Ferry zegt en stel eerst een goede diagnose. De accu onder belasting laten testen is de eerste stap. Als de accu goed is moet je de lekstroom gaan meten en zekeringen trekken om de oorzaak op te sporen.


vr.gr. Theo

DJazzman (0), 5 jaar geleden

Update, Ik heb inmiddels de accu vervangen, echter bleef stroom verlies te houden. Ik heb in iedergeval 1 boosdoener gevonden. De vorige eigenaar had een versterker of iets dergelijks achter in de auto, bij het verwijderen heeft hij/zij de +kabel laten zitten. Deze kabel bij de accu losgekoppeld en verwijderd.. Nu moet ik toch alle zekeringen controleren. Wordt vervolgd.

DJazzman (0), 5 jaar geleden

Hallo, dit is de laatste update en oplossing.
Ik heb alle zekeringen/relais los gehad en bleef lekstroom houden. Nadat ik opnieuw was begonnen bemerkte ik dat ik de startmotor niet getest had., en deze bleek de boosdoener te zijn. Dus heb ik de startmotor vervangen en had geen lekstroom meer.

DJazzman (0), 5 jaar geleden

Aloha, ik heb de storing van de lekstroom gevonden. De veroorzaker was de noodaccu/sirene van het alarm. Deze vervangen en was de storing lekstroom opgelost.
Mijn dank voor de reacties en info.
Groet, Hans

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mercedes-Benz C-Klasse of stel zelf een nieuwe vraag.