Renault Clio: startblokkering

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1461, Vermogen (kw): 50

auto blijft op de start blokkering zitten, start twee seconden maar slaat niet aan

rood911

Geplaatst door rood911 (0) , lid sinds 8 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Clio? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Reservesleutel al geprobeerd?

rood911 (0), 5 jaar geleden

ja, heb zelfs een andere ecu met contactslot en startonderbreker en zekeringkast gekocht, maar niks! wel werd mij verteld dat de elektrische stuurbekrachtiging eerst moest worden aangemeld anders kon het niet werken

rood911 (0), 5 jaar geleden

Probleem: Accu leeg. Geen probleem ,andere erin. toen de ellende! nooit meer lopen, twee seconden starten en daarna niks meer. lampje startblokkering knippert en bij contact gaat het constant branden, dus niet lopen (geblokkeerd)

kaleido 1 (1425) PRO, 5 jaar geleden

Laten resetten door de dealer.

abc (0) PRO, 5 jaar geleden

naast de accu zit een relais/zekering kast ,hier zitten 3 smalle relais in .1 van deze relais werkt niet naar behoren waardoor die maar 2 seconden start .weet zo uit het hoofd niet welke van de 3 .
relais verzorgd de voeding van de rekeneenheid ,als deze niet goed is is er geen communicatie .even andere relais proberen

arjenhofstra (0) PRO, 5 jaar geleden

Als het met dat relais niks wordt dan zou ik eerst het volledige voertuig eens laten uitlezen, kijken of alle modules communiceren en wat de status mbt startvrijgave.

rood911 (0), 5 jaar geleden

Auto is uiteraard uitgelezen.
ik heb meer relais in de zekeringkast helaas.
Probleem zit hem in de stuurbekrachtiging, die is(was) niet aangemeld, nu wel en starten en lopen.
Ik heb alleen nog twee foutcodes erin zitten: DF 071 en DF 072.
De airbag sleepring waarschijnlijk.
Wordt vervolgd

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Clio of stel zelf een nieuwe vraag.