Opel Astra H: slaat niet aan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorinhoud (cc): 1700

Technopel,
Test jij ze vaak via de scope? Dat is met de gmto set dan?
Ik ben meestal fan om ze te demonteren en op de bank te zetten.
Een pure interesse vraag hoor 😊

a.herpen

Geplaatst door a.herpen (0) PRO , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Astra? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

a.herpen (0) PRO, 5 jaar geleden

beste mannen,

Ik heb een astra 1.7 diesel van 2005 die het volgende heeft. na een rit en je zet de motor uit en wacht een 20 min dan slaat de motor niet aan. De volgende dag dan start ie wel wat dan wel op valt is dat de motor langer door moet starten voordat ie aanslaat lijkt of de brandstof langer duurt boven de 2500bar te komen dan pas wordt de injector pas aangestuurd. op het moment dat de motor niet aanslaat heb ik 800 bar dus 1700 bar te weinig heb met soop de beelden gecontroleer op de aanstuurklep op de hogedrukpomp maar die wordt gewoon aangestuurd. heeftiemand hier ervaring mee?

grt

NielsAMGw203 (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo,

Ik vermoed dat je een 0 teveel hebt. Normaal slaat hij aan op een 250bar.
Ik vermoed hier dat de injectoren teveel retour gaan hebben.
Als hij niet aanslaat kan je hem dan eens laten "ruiken" aan startpilot?
Als hij dan meteen aanslaat is het inderdaad te weinig druk in het systeem.

Veel succes!


Niels

a.herpen (0) PRO, 5 jaar geleden

klopt Niels 0 teveel als je lang door start dan slaat hij wel aan maar dan wel na een sec of 10 doorstarten.
Ik ga de retour controleren van de injectoren. Maar de drukregelklep op de hogedrukpomp geeft die geen problemen bij deze motoren?

Artwie

NielsAMGw203 (0) PRO, 5 jaar geleden

Hallo,

Klopt daar zijn zeker vast ook de nodige problemen mee 😊.
Maar wat u hier komt uitleggen lijkt mij meer een probleem met brandstoflek.

Succes!

Technopel (0) PRO, 5 jaar geleden

Is bijna zeker een injector die teveel retour geeft, valt wel meer voor. Heb je de mogelijkheid om met scope, digitaal dus, retour te testen? Anders met potjes maar dat geeft niet altijd uitsluitsel.

NielsAMGw203 (0) PRO, 5 jaar geleden

Technopel,
Test jij ze vaak via de scope? Dat is met de gmto set dan?
Ik ben meestal fan om ze te demonteren en op de bank te zetten.
Een pure interesse vraag hoor 😊

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Astra of stel zelf een nieuwe vraag.