Opel CORSA-C: motor geeft zelf gas stationeer

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: Z14XEP, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 66

Beste forumleden,

Ik heb jullie hulp nodig, hopelijk kan iemand mij helpen!
Mijn opel corsa c easytronic loopt niet goed stationeer. Bij de uitlaat hoor ik hem pruttelen, net alsof hij op 3cilinders loopt, maar de auto trekt goed op zonder te stotteren. Ook verandert de toerentellen zonder dat ik zelf gas geef, de auto geeft uit zich zelf gas. Hij gaat dan naar de 1500toeren en weer omlaag. Ik ben al bij 2 verschillende garage's geweest. als storing gaf de auto aan luchtmassa meter. Deze is vervangen zonder resultaat. Bij de volgende garage is de kurkkenas sensor en de gasklephuis vervangen zonder resultaat. De bobine en bougies waren volgens allebij de garage's goed. Ik heb er een filmpje van gemaakt,zie onderstaande link. (de motorstoringslampje brandt niet meer)

Heeft er iemand misschien een iedee van wat het kan zijn?

Bedankt voor het lezen van mijn probleem en bedankt voor de hulp!

[yt]https://www.youtube.com/watch?v=Gc1PgjAL...[yt]

John Ekelen

Geplaatst door John Ekelen (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Opel Corsa? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Citrogek (0) PRO, 5 jaar geleden

Welke storing staat er op dit moment in?

John Ekelen (0), 5 jaar geleden

Hallo, Op dit moment staan er geen storingen in.

Citrogek (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat weet je zeker? Aangezien je motorstoringslampje wel brand.

John Ekelen (0), 5 jaar geleden

Sorry voor de onduidelijkheid. De motorstoringslampje brandt niet meer. (Ik had dit erbij geschreven);

Citrogek (0) PRO, 5 jaar geleden

Ok, het is een aparte storing. Zelf zou ik beginnen met het controleren van de egr klep, mocht deze blijven hangen of raar reageren dan zou dit voor dit soort storingen kunnen zorgen. Vraagje, je hebt zelf een uitlezer?

John Ekelen (0), 5 jaar geleden

De auto heb ik gisteren kunnen inruilen bij een autobedrijf voor een nieuwere auto.

Allen bedankt voor jullie hulp.

(De storing is onbekend gebleven)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Corsa of stel zelf een nieuwe vraag.