Volkswagen Golf 2010: Fout code p 0299

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Motorcode: CAY, Motorinhoud (cc): 1600, Vermogen (kw): 77

Beste lezer,

Als ik terugschakel en afrem op de motor van bijvoorbeeld de 5e naar de 4e versnelling gaat het voorgloeilampje branden. Zet ik het contact even uit en start opnieuw dan is het lampje weer uit.
Na verloop van tijd gaat ook het bekende gele lampje met het motortje branden.
De auto is inmiddels uitgelezen. Het betreft foutcode p0299.
Turbodruk te laag. Volgens de website van gerrit Speek zou de turbo de oorzaak kunnen zijn. De auto gaat echter niet in noodloop en rijdt verder perfect.
Inmiddels zijn de turbodruksensor en de Luchtmassameter vervangen maar dat was helaas niet de oplossing.
Heeft iemand dit al eerder aan de hand gehad?

Groeten Jan

Jan4916

Geplaatst door Jan4916 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

JdeP (5), 5 jaar geleden

Misschien alle buizen,van en naar turbo eens nakijken op scheuren/lekken.

Een voorbeeld:

[yt]https://www.youtube.com/watch?v=M9I3smCW...[/yt]

Succes

Jan4916 (0), 5 jaar geleden

Hallo JdeP

Bedankt voor het leerzame filmpje.
Ik ga hier mee aan de slag en laat de afloop nog weten.
Groeten Jan

Jan4916 (0), 5 jaar geleden

Hallo JdeP

Ik heb de aanzuigbuizen en de interkoeler gecontroleerd op lekkages maar dat was in in orde.
Heb de turbo vervangen en het probleem is gelukkig opgelost. Nog bedankt voor het meedenken!

Groeten Jan

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.