Renault TWINGO II: Slecht voltanken

Bouwjaar: 2018, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 898, Vermogen (kw): 81

Twingo GT is zeer moeilijk vol te tanken. Bij een zo goed als lege tank, kan er ca. 20 liter worden getankt en daarna blijft het pistool afslaan. Het is alleen mogelijk om met het pistool boven het klepje de benzine heel langzaam bij te vullen. Er gaat dan nog meer dan 10 liter bij. Uiteraard omslachtig, maar ook onwezenlijk omdat de tank dan eigenlijk te vol zit.

De complete tank is reeds onder garantie vervangen maar is niet opgelost.

Renault NL zegt dat het normaal is, omdat anders de tank blijvend zou vervormen.
20 liter is net iets meer dan een halve tank, en met een opmalen rijstijl al weer na 300 km leeg

RPC

Geplaatst door RPC (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Renault Twingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

voyager (0), 5 jaar geleden

Zou er in de tankvulpijp(slang) niet een te krappe bocht of met een deuk zijn?
In dat geval is de doorstroming minder met afslaan van het vul pistool als gevolg

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Is enkel de tank vervangen of ook de vulhals?

Is dit aan eender welk tankstation?

RPC (0), 5 jaar geleden

Voor zover ik heb begrepen, vormen de tank met vulhals 1 geheel, dus ga er van uit dat het compleet vernieuwd is.

De auto is bij diverse pompen getankt en dat maakt geen verschil

Heino4267 (110), 5 jaar geleden

Bouwjaar 2018: zet hem bij de dealer en eis dat het onder garantie wordt opgelost.
Als je in een lege tank in totaal maar 30 liter krijgt, is er iets kapot, dus geen gebruikersfout of zo.
Je auto voldoet zo niet aan de eisen waaraan een nieuwe auto moet voldoen.

Probeer dan ook eens of je een identieke auto wél volgetankt krijgt, dan sta je sterker ...

RPC (0), 5 jaar geleden

Hiervoor een Twingo 2015 gehad, zonder tankprobleem. Tevens een voorloopauto gehad uit 2016 zonder tankprobleem.
Dealer zegt niets meer te kunnen doen omdat Renault NL een antwoord geeft dat het normaal is; een onderbouwing raakt kant noch wal.

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Strict juridisch heb je niets te maken met de importeur.
Je hebt de auto bij de dealer gekocht en als verkoper is deze verantwoordelijk voor het oplossen van het probleem.

Kunnen of willen ze het probleem niet oplossen, dan geven ze maar een andere nieuwe Twingo of annuleren de koop.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Zeg eens tegen je dealer dat ze de oplossing moeten toepassen van de Mégane3 en de scenic3 met vulproblemen...

Hou me op de hoogte...

Ze mogen me anders ook altijd bellen via de site hier.

RPC (0), 5 jaar geleden

Kun je globaal aangeven welke oplossing dan bij de Megane en Scenic3 wordt toegepast?
Of is dat geen officiële modificatie....

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Dit tankprobleem is overigens niet nieuw. Het bestond al bij 2011 modellen van de Twingo.
Ik kwam toevallig dit tegen. De site is op dit moment in onderhoud, dus maar de google cache opgevraagd.
https://webcache.googleusercontent.com/s...

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Bij de dealer weten ze wel wat ik bedoel...
Ik kan daar niet te veel over vertellen 🙄

Euh model 2011 is wel heel anders he... deze is op platform van de smart gebouwd

oldford (0) PRO, 5 jaar geleden

Tja, ander platform of niet. Je zou toch verwachten dat ze van fouten uit het verleden zouden leren.
Bij elkaar zie ik hier al 4 modellen met allemaal dezelfde problemen met tanken.
Dus dat leren van fouten is op dit moment nog ver te zoeken.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Dat wil daarom niet zeggen dat het allemaal oplossingen zijn...

RPC (0), 5 jaar geleden

Helaas is het nog altijd niet opgelost, en de dealer verschuilt zich achter het antwoord van de importeur.

viper_ren (0) PRO, 5 jaar geleden

Ik ga het eens onderzoeken...

Ik laat nog iets weten

    Hi viper_ren, heb je hier iets meer info over? Ik lijk hetzelfde te hebben met een Twingo uit 2015. Ik heb ook ergens gelezen dat het aan de nieuwe E10 ligt en dat het zou kunnen helpen om 98 te tanken waar minder bioethanol in zit. Wat vindt jij? - harmjxd59 (0), 3 jaar geleden
    En kan het kwaad om op 98 te rijden? - harmjxd59 (0), 3 jaar geleden

RPC (0), 3 jaar geleden

Inmiddels is bij een andere dealer, onder garantie, voor de 2e maal de complete tank vervangen, maar nog altijd zonder resultaat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Twingo of stel zelf een nieuwe vraag.