Nissan ALMERA: Koude motor probleem en bougies

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: QG18, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 84

Mensen ik heb een groot vaag probleem met mijn auto ben al bij meerdere garages geweest en die komen er ook niet uit. Misschien dat iemand hier er wel ervaring mee heeft en die mij kan helpen.

25 mei heb ik een nissan almera n16 uit 2001 gekocht in Tilburg en kom zelf uit het oosten van het land.
Deze had 2.5 maand stil gestaan.
Toen ik daar aankwam liep de auto al om dat de accu leeg zou zijn. Na een goede proefrit zijn wij weer na huis gegaan om vervolgens vrijdag (5dagen later) de nissan op te halen. Ik ging weer na Tilburg ditmaal met de trein om de auto mee te nemen. Ik werdt bij het station opgehaald met de nissan om nog een kleine testrit te kunnen maken over de snelweg. En vervolgens heb ik de auto gekocht. De auto heeft het vervolgens de hele dag goed gedaan. De volgende dag Toen ik de auto wou starten viel hij telkens weer uit. Bij gas geven bleef hij wel aan en schommelend tussen de 500 en 900 toeren. Ook is het zo telkens als je de auto start en hij is koud valt hij tot je er ongeveer 500 meter mee hebt gereden telkens uit.Zodra de auto warm is heeft hij nergens meer last van en functioneert hij goed en loopt hij goed stationair 900 toeren. Dit probleem is tot op heden nog niet opgelost ik ben nu 9000 km verder. Foutmeldingen bij het uitlezen kun je vergeten want hij geeft niks aan.

Ik heb de volgende onderdelen vervangen:
luchtmassameter (geen imitatie gewoon de originele bosch)
Brandstofpomp
Lambdasensor
Nokkensassensor en krukassensor
Luchtfilter
De ketting is nagekeken en is 100% in orde.
Gasklephuis is schoongemaakt.
de slangen zijn gecontroleerd op lekkages ook hier is niks te vinden.

En natuurlijk de bougies waar ik sinds een paar weken ook heel veel last mee heb (dus hier komt probleem nummer 2 ) en deze ook al meerdere keren zijn vervangen aangezien je eerst gaat denken dat het een verkeerde bougie is. Nu is het zo dat hij bij cilinder 1 de hele bougies verbrand en de elektrode helemaal weg zijn (zie foto) en bij cilinder 2 slaat hij hem krom (zie foto). Cilinder 3 en 4 functioneren wel goed en de bougies zijn daar goed.
Ik heb de auto vanmorgen weer terug gekregen van de garage en deze kwamen er ook niet uit waarom hij dat deed de cilinder en zuigers zijn nagekeken en dat was allemaal in orde.

Nu ben ik zelf nog niks opgeschoten en zijn de problemen er nog steeds.
Ik weet dat ik de auto nooit met warme motor had moeten kopen. Ma goed hij is er nu en ben nieuwsgierig wat het zou kunnen zijn en wil ik er graag achterkomen wat het is. De auto had 154.000 gelopen toen ik hem gekocht had en zit nu op de 163.xxx.
Buiten het verhaal van de bougies om loopt de auto altijd mooi stil en je hoort geen gekke dingen en loopt hij netjes op 4 poten.

Ik hoop dat er iemand is die dit vaker heeft meegemaakt of gehoord en dat er een oplossing komt voor de auto.

Bedankt voor het lezen in iedergeval hopelijk is zo alles duidelijk ook al is het een mooi vaag probleem.

bryan finke-1

Geplaatst door bryan finke-1 (0) , lid sinds 5 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Nissan Almera? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 5 jaar geleden

Laat de injectoren testen want ik vermoed dat daar het e.a misgaat.
Geen meter meer mee rijden, voorkom verdere motorschade.

Grt. Paul

Nissanwielmonteur (0) PRO, 5 jaar geleden

Heb je die foto's ook nog ergens??
Een kromme bougie elektrode? Zou je denken aan te lange bougies. Welke zitten erin??

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Nissan Almera of stel zelf een nieuwe vraag.