Toyota Corolla: Foutcodes & Diagnose Corolla T-sport

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 2ZZ-GE, Motorinhoud (cc): 1800

Beste forum leden,

Ik heb jullie hulp nodig.
Ik ben in het bezit van een Toyota Corolla 1.8 T-sport. Ik mag mezelf sinds 2 maanden trotse eigenaar noemen van dit beesie. Ik ben er onwijs blij mee!

Helaas had ik een paar weken geleden een motormanagement lampje, TRC off en VSC branden op mn dashboard.
Ik heb hem toen uitgelezen en daar kwam de P0141 ( bank 1 sensor 2) uit. Dit vond ik meer dan logisch want na onderzoek op de brug zag ik dat op een of andere manier de zwarte draad door was gerot. Achja. Pech. Dus sensor besteld, vervangen code gewist en klaar is kees. Echter na een paar dagen rijden begon dezelfde boel weer te branden. Motormanagement. TRC off. En VSC. Dusja. Weer uitlezen. En tot mijn verbazing kwam daar een P0410 uit (secundair luchtinjectie) ik heb op internet gezocht en kwam daar tot de conclusie dat deze secundaire luchtpomp met een koude start +- 30 seconde een soort stofzuigend geluid moet maken. Dit nagekeken en dit deed hij ook. En tot hier loop ik een beetje vast. Aangezien de pomp in connectie staat met o.a het uitlaat systeem kan het probleem zich voort hebben gezet omdat mijn lamda stuk is geweest?
Ik heb jullie hulp nodig! Alvast bedankt!

Groet,
Robin

RobinHaa98

Geplaatst door RobinHaa98 (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Corolla? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Controleer de slangen van de luchtpomp eens of ze niet poreus zijn .

En kijk eens of deze ook duidelijk blaast .

RobinHaa98 (0), 5 jaar geleden

Bedankt daan voor je reactie.

Hoe kan ik dit het beste testen of de pomp voldoende blaast?

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Pomp laten draaien en met je hand controleren of deze voldoende lucht pompt.

Deze is alleen om je kat sneller op tempratuur te krijgen .

RobinHaa98 (0), 5 jaar geleden

Hoi daan.

Vandaag even onderzoek gedaan. Had me toch vergist in het geluid van de pomp. Kwam waarschijnlijk ergens anders vandaan.

Ik zag op de pomp een stekker met daarop 2 draden rood wit en zwart wit. Ik dacht simpel haal de stekker eraf en zet er met een probe voeding en massa op met de intentie dat de pomp dan zou moeten draaien. En met n hamer er een paar klappen op geven. Maar hij begon niet met draaien. Wat wel zo hoort te zijn lijkt mij. Dusja. Pomp stuk. Andere pomp zoeken dan maar of een adresje voor n revisie.

Alsnog bedankt voor het mee denken!

daandc (0) PRO, 5 jaar geleden

Goed opgelost .

En handig ding he zo'n powerprobe ?

RobinHaa98 (0), 5 jaar geleden

Werkt prima! :D

Fijn weekend!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Corolla of stel zelf een nieuwe vraag.